Alapvetően változtatta meg a Yaris arányait a Toyota azonos szélesség mellett a hossz 10 centivel növekedett, a tető pedig 3 centivel lejjebb került. Az eredmény egy, az eddiginél nyújtottabb megjelenésű autó, amire még a korábbinál határozottabb vonalvezetés még rá is erősít. Nagyon sportos az új generáció megjelenése.
Hátulról nézve még a pözsós jelző is szóba kerülhet, a hátsó lámpák és a C oszlop formája miatt pár pillanatig könnyen össze lehet keverni a Yarist a 207-essel. Az utastérben is radikális a változás, nincs keskeny és magas középkonzol, sőt, egyáltalán nincs középkonzol. Jó magasan helyezték el a szellőzés paneljét, innen egészen a váltókar körüli tárolókig csak a nagy ürességet látjuk.
Egyelőre csak a japán belpiacos változat hivatalos, a Vitz néven forgalmazott kisautóhoz az eddigi motorokat adják, az egyliteres, háromhengeresen kívül 1,33-a és 1,5 literes négyhengeressel kérhető az autó, első- vagy összkerékhajtással, és az 1,5 literes Sport változaton kívül (ötfokozatú, kézi kapcsolású váltó) csak fokozatmentes automatikus váltóval adják.
Európában nagy valószínűséggel maradnak az eddigi motorok és az elsőkerékhajtás, annyi újdonságra számíthatunk, hogy a robotizált MMT váltó helyett mi is a fokozatmenetes automatikus egységet kérhetjük majd. Egyelőre nincs semmi információ arról a hibrid változatról sem, amelynek franciaországi gyártását már bejelentette a Toyota. Ez várhatóan teljes értékű hibrid hajtást kap majd, de nem az 1,8 literes, Atkinson ciklus szerint működő négyhengeressel szerelik majd. Genfben mutatják majd be az európai Toyota Yarist, de várhatóan már hamarabb lesznek hivatalos információk az újdonságról.