Miután nem is olyan rég már megmutattuk az idő előtt napvilágot látott katalógus képeinek segítségével az új Honda Jazz-t, olyan sok újdonsággal nem szolgálnak az itt látható hivatalos fényképek, amelyek a japán Fit-et mutatják. Minimálisak lesznek az eltérések az európai modellnél, mármint a megjelenést tekintve.
Egyelőre nem tudjuk, mi megkapjuk-e a japánban elérhető 1,3 (100 LE) és 1,5 (132 LE) lóerős motorokat az autó mifelénk, vagy az eddig is használt 1,2 és 1,4 literes négyhengeresekkel folytatja – Indiában utóbbiakkal lesz elérhető a Jazz. Nem valószínű, hogy az 1,6 literes dízel (vagy annak 1,5 literesre csökkentett változata) bekerül a motortérbe, hiszen a továbbfejlesztett hibrid sokkal népszerűbb lehet az eddiginél.
Teljesen új a hibrid hajtás
Utóbbi teljesen új fejlesztés, amelynél egy 1,5 literes, Atkinson ciklus szerint működő benzines- és egy elektromotor hajt, egy hétfokozatú, dupla kuplungos váltó közbeiktatásával – utóbbi képes leválasztani a belső égésű motort a hajtásról. Az így tehermenetsített elektromotor már akár 40 km/órás tempóig képes felgyorsítani a Fitt Hybridet, amelynek 133 LE/170 Nm a rendszerteljesítménye. Ennek ellenére harmadával lett takarékosabb az autó, a japán szabványos ciklus szerint 2,75 l/100 km az átlaga. Érdemes megemlíteni, hogy a japánban CVT váltóval párosított 1,3-as benzinmotorral 3,6 l/100 km a Honda Jazz átlaga.
Szintén fontos újdonság, hogy noha eddig se volt szűk az autó, a harmadik generáció 6,5 centivel nagyobb hátsó lábteret kínál – szükség esetén persze, hiszen sínen tologatható a pad, amely fel- vagy akár le is hajtható annak függvényében, mit akar szállítani az ember. Japánban alapfelszerelés az érintőképernyő a középkonzolon, amivel a Jazz fedélzeti rendszereit lehet vezérelni. Az európai változat a Frankfurti Autószalonon fog bemutatkozni, és várhatóan a jövő év elején érkezik majd meg a kereskedésekbe.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!