Egy évtized után váltja le a Chevrolet a közepes méretű Colorado pickupját, amelynél ugyan jelentős a méretek gyarapodása, de ebből nem sokat éreznek majd az utasok, sőt, annak ellenére, hogy a tengelytávolságot 79 mm-rel 3338 mm-re nyújtották meg, a második sorban 28 mm-rel még csökkent is a lábtér mérete, miközben elöl gyakorlatilag változatlan a térkínálat. Az új modellből nincs karosszériaválaszték, csak dupla fülke és rövid plató konfiguráció létezik, az elődnél nyújtott vagy dupla fülke és rövid vagy hosszú plató közül lehetett választani.
Szintén szűkült a motorkínálat, amíg korábban volt 4 hengeres alapmotor (2,5 liter, 200 LE/258 Nm), V6-os (3,6 liter, 312 LE/372 Nm) és 4 hengeres dízel (2,8 liter, 185 LE/500 Nm), mostantól kezdve egyedüliként a nagyobb Silverado-ból ismert 2,7 literes 4 hengeres turbót adják, alapesetben 240 LE/351 Nm a tudás, a középső szint 314 LE/528 Nm, és van a csúcsváltozat, amely marad a 314 lóerőnél, de a nyomatékmaximum 582 Nm. A váltó minden esetben 8 fokozatú automatikus, a kapcsolható összkerékhajtás a gyengébb változatoknál opció, és hangsúlyozza a gyár, hogy a teljesítményadatokat 91 oktános benzinnel hozza a blokk.
Teljesen digitális lett a belső tér, ahol a 8 colos műszeregység mellett 11,3 colos központi érintőképernyő található, a fejegység Android alapú rendszert futtat. Újak a terepinformációkat megjelenítő menük, amelyek segítségével például az egyes kerekek fordulatszámát, az autóra ható G-erő irányát/nagyságát is meg lehet jeleníteni. Új az extralistán a napfénytető, ez eddig nem volt kérhető a Colorado-hoz.
A 157 cm-es hosszúságú platón 8 lekötözési pontot találni, a padlón van két vájat motorkerékpár-kerék megvezetéshez, az oldalfalon kialakított mélyedések segítségével a fűrésztelepeken elérhető szabvány deszkák segítségével lehet tárolókat/polcokat kialakítani. A platóajtóban egy 10x10x114 cm méretű vízhatlan fiókot alakítottak ki, ami például az USA-ban sporteseményeknél népszerű tailgate-partiknál jéggel megtöltve hűtőként használható, egyébként vontatókötél tárolására ajánlják.
Kezdettől fogva elérhető lesz a Trail Bross nevű fokozott terepképességű változat, amely a legerősebb motorral, széria összkerékhajtással, zárható hátsó differenciálművel jön, a hasmagasságát 51 mm-rel növelik és 32 col átmérőjű terepmintás abroncsokat kap. Ennél a változatnál a hasmagasság 241 mm, az első terepszög 30,5°, a rámpaszög 22,4°, a hátsó terepszög 21°. Akinek ez nem elég, annak ott a ZR2, amelynél 76 mm-rel növelik a hasmagasságot, így az már 272 mm, Multimac lengéscsillapítókat építenek be, és egyedi lökhárítók növelik a terepszögeket (38,3° elöl, 25,1° rámpaszög, 24,6° hátul). A körkamera rendszer érdekessége, hogy van egy optika az autó orra alatti rész számára is. A Chevrolet Colorado 2023 első felében kerül a kereskedőkhöz, árakat később közölnek.