Az új Kia Picanto mini legnagyobb dobása, hogy elhiteti az emberrel, hogy a tényleges méreténél sokkal nagyobb autóban ül, és erre később se cáfol rá. A karosszéria külseje dögös, az utastérben a létező legolcsóbb anyagokkal sikerült kellemes környezetet teremteni – a majdnem fehér alsó betét csodát művel a hangulattal.

A kormánykerék alsó, a hűtőrácsot ismétlő formájú kivágása is jól áll a fiatalos mininek; ráadásul hatásosan elrejti, hogy a kormánykerék átmérője egy hajszálnyival nagyobb a kelleténél. Egy normális autóban tökéletes választás lenne, de a Picanto nem csak megjelenésével, de viselkedésével is a sportos darabok közé tartozik. Az USB- és vonalbemenettel rendelkező rádió hangzása átlagos, a fedélzeti számítógép segítségével pontosan tudjuk, mennyi távolságra elég még a kis méretű tankban lötyögő benzin. Kritika egyedül a kulcsos központi zárat érheti, egészen pontosan azt, hogy a csomagtér-fedélről lespórolták a zárat. Ha tele a kezünk a bevásárlással, először előre kell menni valamelyik első ajtóhoz, hogy aztán az autó mögé lépve be tudjunk pakolni.

Bent egész tágas a hely - négy személynek Bent egész tágas a hely – négy személynek

Valószínűleg úgy számoltak a gyáriak, hogy aki nem a drágább, bicskakulcsos Picantót veszi, az majd rakat valamilyen utólagos riasztót az autóba, ami a széria központi zárat is vezérli. Egész jó az irányíthatóság, annak ellenére is, hogy a gyári szerelésű, 14 colos pántátmérőjű Kumho abroncsok mindent csinálnak, csak nem tapadnak. Nem kell nagyon erőlködni, elég a forgalom ritmusában autózni ahhoz, hogy a kerekek sírni kezdjenek a kanyarokban – a vezethetőség csak jobb lesz, ha végre elkopnak az abroncsok, és valami másra cseréljük őket.

Jól néz ki a beltér, de lehetne cseppet színesebb. Az ülések is szürkék Jól néz ki a beltér, de lehetne cseppet színesebb. Az ülések is szürkék

A tesztautó esetén még a különösen hirtelen fogó (a pedálút alsó negyedét használó) kuplungot is meg kell említeni, a teljesen érzéketlen pedál mellett a recsegve kapcsolható hátramenet arra utalt, hogy állítani kellene a szerkezeten. A rugózás az autó méreteihez-tömegéhez mérten komfortos, az utastér hosszában elég tágas, négy ember kényelmesen elfér benne. Tárolóhely is akad elég, amiben szűkölködik a Picanto, az a csomagtér. Magas a rakodóperem, kicsi a tér – a napi bevásárlással azért nem kell trükköznünk.

Csendes és nem fogyaszt sokat a háromhengeres. Hosszú a váltó áttételezése Csendes és nem fogyaszt sokat a háromhengeres. Hosszú a váltó áttételezése

Az alapmotorral, az egyliteres, háromhengeres benzinessel lényegében mindent tud az autó, amit csak tudnia kell. A 70 lóerő városban elég a közlekedéshez, országúton is csak az előzéseknél érezni kevésnek. Csendes a motor, a tesztfogyasztás hat liter alatt maradt – ennél többet nem nagyon remélhetünk egy alapmotortól. A megbízható működést is biztos sikerül a garancia hét éve alatt biztosítani, a kipróbált autónál a némely hidegindításkor (reggel) beindult ugyan mind a három henger, de terheléskor (kuplung ráengedés) ki-kihagyott az egyik.

A két egyedi hibától eltekintve igazából csak a gyenge tapadású abroncsokat és a kis méretű csomagtartót lehet a Picanto hátrányaként említeni, egyébként felfelé lóg ki a kategóriájából. Mindezt ráadásul úgy teszi, hogy vételárban a legolcsóbb autók közé tartozik. Az alapváltozatért 2,3 millió forintot kell fizetni, a légkondis LX Cool is hazavihető már x,x forintért.

Hátulról hiányzik a védőbetét a lökhárítóból, no meg a zár a csomagtér-fedélről Hátulról hiányzik a védőbetét a lökhárítóból, no meg a zár a csomagtér-fedélről

TETSZETT
Tágas utastér
gazdag felszereltség
Jó vezethetőség

NEM TETSZETT
kis csomagtér
nincs zár a csomagtér-ajtón

ÖSSZEGZÉS
Pofás megjelenés, nagyobb autókat idéző utastér, jó vételár. A Kia Picanto alaposan feladja a leckét a vetélytársaknak, és kellemes perceket szerez használójának. A városban.

ADATLAP
Összlökettérfogat: 998 cm3
Hengerek/szelepek száma: 3/12
Maximális teljesítmény: 51 kW (69 LE) 6200/min
Maximális forgatónyomaték: 95 Nm 3500/min
Hosszúság/szélesség/magasság: 3595/1595/1480 mm
Tengelytáv: 2385 mm
Fordulókör: 9,8 m
Saját tömeg: 915 kg
Terhelhetőség: 385 kg
Csomagtér: 200-870 l
Üzemanyagtank: 35 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 14,4 s
Maximális sebesség: 153 km/h
Fogyasztás városban/országúton: 5,4/3,6 l/100 km
CO2 kibocsátás: 99 g/km
A modell alapára: 2 299 000 Ft
A tesztelt modell ára: 2 499 000 Ft