A sokoldalúan használható belső térre történő utalás a Toyota Prius neve mögé biggyesztett v betű. Az angol versatility szó kezdőbetűje, és tökéletesen kifejezi ennek az autónak az lényegét: praktikus autó lett a hibrid Toyota.
Ennek elérése érdekében először is megnagyobbították a karosszériát, leginkább úgy, hogy a kocsi orrától induló hatalmas ívet később kezdték el gömbölyíteni a formatervezők. Az eredmény: nagyjából ugyanakkora alapterületen kifejezetten tágas második üléssor, és több mint 50 százalékkal nagyobb raktér. A karosszéria egyébként teljesen új fejlesztés, az, hogy nagyon hasonló a vonalvezetés, csak a véletlen eredménye. Meg annak, hogy csak így lehet összehozni a legáramvonalasabb alapformát és a japán márka aktuális formavilágát.
A második üléssor magasabban van, mint az első, hosszirányban tologatható, a támla dőlésszöge 45 fokos tartományban állítható. A 60/40 arányban osztott ülés ledöntésén kívül még az anyósülés támláját is előre lehet hajtani a raktér maximalizálása érdekében. Dupla napfénytető is rendelhető azoknak, akik nagyon nem bírják a bezártságot.
A technika egyébként messzemenően megegyezik a normál Priussal, legfontosabb újdonságnak a Prius v-ben debütáló Entune szórakoztatóelektronikai központ említhető. Ez internetre csatlakozó mobiltelefon segítségével képes naprakészen tartani a navigáció adatbázisait, de akár mozijegyeket is lehet foglalni a segítségével. A rendszer hanggal történő vezérlésekor például nem előre megtanult szavakat kell sorolni, hanem meg kell mondani a rendszernek, mit is akarunk. A japán mérnökök bíznak benne, hogy működik. Nyáron indul a praktikus Prius forgalmazása az Egyesült Államokban.