A következő évtized új Lancia modelljeinek – szám szerint 3 darabról van szó – előzetese tavaly november végén még csak egy szobor volt, most pedig már egészen autószerű a Pu+Ra HPE, amelyen felfedezhetőek a márka jellegzetességei. Kezdjük azzal, hogy az alap forma a legendás Stratost idézi, de ezúttal kombi befejezést használnak, hogy legyen hely az utasoknak. A lemezeket a Progressive Green fantázianevű kékeszöld színre fényezték, ennél a legújabb eljárással készített csillámokat kevertek a lakkba – szándék szerint a Lancia Flaminiánál választható Azzurro Vincennes nevű színt idézik meg ezzel.
Annyiból rendhagyó a karosszéria, hogy az övvonal felett csak üveget használtak, amelyen gombnyomásra átlátszatlanná váló csíkok árnyékolják a nappalinak beillő utasteret. Utóbbi berendezésében a Cassina bútorgyártó manufaktúra segítette az autógyár mérnökeit.
Ennek tudható be, a műszerfal egy dohányzóasztalra hasonlít, amelynek az utasok felőli pereme szükség esetén lehajlik, és így láthatóvá teszi a fedélzeti rendszerhez tartozó központi monitort. Ennyire látványos megoldásra nem számíthatunk majd az új Ypsilon kisautónál, de a S.A.L.A. nevű virtuális interfész ott lesz annak a fedélzetén is. Ennél előjelző algoritmus és beszédvezérlés – várhatóan csak világnyelveken – könnyíti meg az utasoknak a kezelést.
Természetesen az olasz stílus mellett a fenntarthatóság is fontos, az olasz gyártókkal megkötött együttműködéseknek köszönhetően az utasok által megérintett felületek 70%-án fenntartható forrásból származó anyagokat használnak. A tanulmánynál olyan rendhagyó megoldásokkal találkozunk, mint az egyébként hulladéknak számító márványporból, újrahasznosított hordozószövetből készített, puha tapintású és vízálló ajtókárpit. Az utastérben használt fa díszbetétek a bútorgyártás során keletkezett hulladék újrahasznosításával készültek.
A 2024-ben debütáló Ypsilon kisautó akkumulátoros-elektromos változatának műszaki elemeit (hajtómotor, akkumulátor, felfüggesztés, fékek) használták fel a Pu+Ra HPE tanulmány megépítéséhez, de pontos műszaki adatok helyett jól hangzó számokat árultak csak el a tudásról. Eszerint a hatótávolság meghaladja a 700 km-t, a töltési idő 10 perc, a fogyasztás 10 kWh/100 km alatt marad – utóbbiban fontos szerepe van az áramvonalas kialakításnak, amelynek a tanulmánynál része a Goodyear által kifejezetten ide készített abroncs. A Lancia márka egyébként Magyarországra is visszatér, de erről csak később lesznek pontos információk.