A Ford kifejezetten a Mustang számára fejleszti az EcoBoost turbómotor 2,3 literes lökettérfogatú, négyhengeres változatát, amely Európában egyedül a Focus RS motorterébe kerül majd bele – legalább 320 lóerős teljesítménnyel.
A mérnökök remek hangja és teljesítményleadása miatt ugyan kedvelték a 2,5 literes, soros öthengeres turbómotort, de annak a fogyasztása túlságosan is magas, ezért döntöttek az EcoBoost-ra váltás mellett. Az ST-ben használt 2,0 literes turbómotorból is elő tudnák csalogatni a megfelelő, több mint 320 lóerős teljesítményt, de a tartósság miatt inkább a Mustang számára fejlesztett, jövőre bemutatkozó 2,3-as EcoBoost-ot kapja majd a legforróbb Focus.
Az elsőkerékhajtás is marad, a mechanikus önzáró differenciálműtől azonban búcsúznunk kell. Olcsóbb az elektronikus differenciálzár, és ma már elég gyorsan reagálnak a rendszerek. Mivel az aktuális Focus-ból nincs háromajtós, az RS is ötajtósként kerül majd a kereskedésekbe – leghamarabb 2014 végén. A lehető legtöbb speciális alkatrész közös lesz az ST-vel, a költségek kordában tartása végett.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!