Akkora sikernek bizonyult a két első Golf-találkozó, hogy a Porsche Hungaria az idén a Volkswagen márka többi típusának márkaklubjait is meginvitálta a rendezvényre, azon belül is kiemelt helyet, mégpedig Hippifalut kapnak a Transporter találkozó résztvevői. Minderről pedig rendhagyó sajtórendezvényen értesültünk, a Porsche Hungaria szervezésében rajongók Golfjait és Transportereit vezetve hajtottunk el Eplénybe.
Nem volt nehéz számomra kiválasztani az első autót, egyfelől a zöld színű Golf I-es volt az első a sorban, másfelől idén van a típus bemutatásának 40 éves születésnapja. Még az OT vizsgán is rácsodálkoztak az autóra, nem szoktak ilyen alapos, mindenre kiterjedő munkát végezni. Általában a GTI-ket vagy a kabriókat veszik alapul, ez pedig egy hétköznapi, igaz csúcs GLS-felszereltségű példány 1,5-ös benzinmotorral és automatikus váltóval.
A közel két év alatt újjászületett autó ugyan már pár éve összeállt, de olyan keveset használja tulajdonosa, hogy még csak a bejáratás elején tart. Ennek megfelelően kicsit alacsony még az alapjárat – úgy 500/percre esik vissza, ha megáll az ember, ilyenkor felvillan az olajnyomás-jelző lámpa -, a fékbetétek se koptak még be rendesen. Én és Bence, a szintén gyakorló veterános újságíró-társam meg is kérdeztük, miért engedi át “barbároknak” az autó vezetését? Kell az autóba a kilométer, és ez egy remek alkalom, legalább az autó is felkészül szeptember 27-ére.
Eplényben aztán pár száz méter erejéig egy T1-es Transportert is kipróbálhattam, többet azért nem mertem, mert az én termetem és a hatvan évvel ezelőtti kabin nem fér meg egymással. Csodálkozott is a tulajdonos, hogy nem reccsent a váltó III-asból II-esbe kapcsoláskor – hja kérem, a Fiat 127-es megtanítja az embert a dupla kuplungolásra. A legmeglepőbb az volt az ős-haszonjárművel kapcsolatban, hogy milyen csendesen működik. Hallható ugyan a bokszermotor hangja, de az nem belülről jön, hanem a nyitott ablakokon keresztül, az út melletti rézsűről visszaverődve jön.
A hazaútra eggyel újabb Transporter mellett döntöttem, egyfelől a T2-esben az egész harmadik sor az enyém volt, így kényelmesen elfértem, másfelől annak 100 km/h-s utazótempója korai visszaérkezéssel kecsegtetett. Aztán Veszprémet elhagyva a középső sorban utazó Bence érdeklődött, honnan jön az égett szag? A jobbegyen utazó tulajdonos kiszagolt az oldalablakon, majd megnyugtatóan közölte, hogy kívülről. Én hátrafordultam, majd szóltam, hogy lehet, hogy a szag kívülről jön, de bizony erősen füstöl a busz jobb hátsó része, jobb lesz, ha megállunk.
A 8-as úton sikerült még az építkezés előtt félrehúzódni, majd gyorsan kiugráltunk, hogy mi a helyzet? A bal hátsó kerék füstölt, befogott a fék. Ilyet korábban még soha nem csinált az autó, rövid konzultáció után úgy döntöttünk, megyünk tovább, ezúttal a a tulajdonossal a volán mögött. A menetszél hűt, a gazda meg érzi, ha netán nehezen megy vagy félrehúz a kocsi. Szerencsénkre rendbe jött a Transporter, és azt is megbeszéltük, hogy az autót vezető újságíró, Gábor volt a hibás. Egészen pontosan az lehetett a probléma, hogy óvatosan engedte ki a kéziféket, és az így nem oldott teljesen. A tulajdonos rutinból, erővel tolja vissza alaphelyzetbe az esernyőnyelet, akkor nincs ilyen baj. Egy Transporterrel nem szabad kesztyűs kézzel bánni.
Szóval rengeteg érdekes program, szebbnél szebb veteránok, porig ültetett tuningautók, a legújabb Volkswagen modellek (e-Golf, Golf GTE, e-up!, Touareg) várják majd az érdeklődőket a szeptember 27-i Volkswagen találkozón, a napot pedig Bëlga koncert zárja. Pontos részleteket a www.golftalalkozo.hu weboldalon lehet találni (belépődíj 300 Ft, tombolajegy 40 Ft – a fődíj idén egy Golf III-as lesz).
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!