A nyers vezetési élmény mellett a műhang is beköltözik a felfrissített Honda Civic Type R fülkéjébe, hiszen az egyik – a gyár által említésre méltónak ítélt – újítás az Active Sound Control nevű funkció, amely „kanyargós hegyi utakon és versenypályán” teszi izgalmassá a száguldást.
De vannak tényleges hardveres változások is, újak a féknyergek és a fékbetétek, amelyek kevésbé fáradnak és jobb nagy sebességű lassítást tesznek lehetővé, az új lengéscsillapítók a komfortot, a keményebb szilentek a tapadást javítják, az első rugóstagok módosításával a kormányérzetet javították a mérnökök, nagyobb légbeömlője van az első lökhárítónak. Alcantara borítású a kormánykerék, a váltókar rövidebb utakon mozog az eddiginél. Nem nyúltak a 2,0 literes, 320 lóerő és 400 Nm teljesítményű motorhoz.