Még 1993 márciusában történt, hogy egy, a sivatagban Citroën 2CV-vel túrázó fiatalember autója mozgásképtelenné vált a semmi közepén. Nem csak az egyik lengőkar, de az egyik váznyúlvány is eltört, így nem volt arra lehetőség, hogy folytassa az útját.
Emile Leray azonban nem adta fel, hanem minden tudását és szerszámát felhasználva motorkerékpárt épített a Kacsa elemeiből. A meglehetősen furcsa megjelenésű kétkerekűvel aztán már visszajutott a civilizációba.
Ahol azzal szembesült, hogy meg akarták büntetni, mondván be nem jelentett járművet csempészett az országba (Marokkó és Nyugat-Szahara határvidékén történt mindez). Szerencséjére a rendszámtáblát is felszerelte a kétkerekű hátuljára, így végül sikerült meggyőzni a hatóságokat arról, hogy ez az a jármű, ami hivatalosan is belépett az országba, csak muszáj volt néhány változtatást eszközölnie rajta.
A hátsó kereket egyébként dörzshajtással mozgatja a jobb oldali fékdob, az előre haladáshoz a váltón rükvercet kell kapcsolni, a végsebesség 20 km/óra. Cserébe van négy hátrameneti fokozat… Az ülést a hátsó lökhárító és a műszerfal néhány darabjának felhasználásával alakította ki Emile, mindezt narancssárga szigetelőszalaggal egyesítette. A kitámasztó egykor benzinbetöltő-cső volt, a járműnek nincs féke, kipufogója, és 200 kg-ot nyom. Szerencsére amikor Emile lábára borult a szerkezet az első próbálkozásnál, sérülés nélkül ki tudott mászni alóla.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!