Már öt éve dolgoznak azon, hogy feltámadjon az olasz ATS autómárka, és most azt állítják, az ATS GT prototípusának érkezésével tényleg sor került erre. A márka olasz gyökereit megtartva akarják tovább vinni az Automobili Turismo e Sport márkát, így Torinó közelében fogja gyártani az autót Daniele Maritan vállalkozó és Emanuele Bombi formatervező közös cége.
A formát az egykori ATS 2500-as sportkocsi ihlette, de az újnál minden részletet az aerodinamikának szenteltek alá, például a hátsó lámpákba vágott nyílások vezetik el a forró levegőt a motortérből haladás közben. Minimális darabszámban készül majd az ATS GT, a vevő nem csak a színeket választhatja meg, de azt is, milyen anyagból készüljenek a felületek.
Az utastérben a lehető legkevesebb kapcsolót helyezték el, azt is a kormány közelében, a finombeállításokat a központi érintőképernyőn lehet elvégezni. A felfüggesztés és a motort külön lehet Viaggio/Sport/Corsa (közút/sport/verseny) fokozatba kapcsolni, a hétfokozatú dupla kuplungos váltó manuális vezérlésére is van lehetőség. Az ATS GT lesz az első autó, ami a Google új, 3D térképpel dolgozó intelligens navigációját kapja.
Nem mondják ki, de minden bizonnyal a McLarentől származik a 3788 köbcentis V8-as biturbó, aminek alaphelyzetben 650 LE/678 Nm a teljesítménye, extraként 700 LE/750 Nm is választható. Szabadalmaztatott kipufogórendszer teszi hangossá az erőforrást, a motor pedig villámgyorssá a kupét: a 96 km/órás tempót 3, a 193 km/órás tempót 9,9 másodperc alatt éri el, a csúcssebesség meghaladja a 330 km/h-t.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!