A modellfrissítést megelőzően a 220 lóerő helyett 230-ra lehetett befizetni a Škoda Octavia RS esetén, most pedig hogy az új arccal egy időben az eddigi csúcsteljesítmény (230 LE) lett az alap, a feláras szintet is megemelték, és így már 15 lóerő előnye van annak, aki nem sajnálja a pénzt a forró változatra. A 245 lóerős teljesítményhez a normálnál 20 Nm-rel magasabb, 370 Nm-es (1600-4300/perc) maximális nyomaték tartozik.
Amíg papíron nem hangzik jelentősnek az erőnövekedés, a gyakorlatban sokkal jobban ki tudja ezt használni a sofőr, hiszen elektronikusan vezérelt zárású differenciálművet is kap autója, nem csak azt a fékezéses rendszert, ami a menetstabilizáló funkciója.
Alapáron 6 fokozatú kézi kapcsolású váltót kap az Octavia RS 245 vásárlója, felár ellenében az új fejlesztésű, 7 fokozatú DSG váltót lehet kérni. A 0-100 km/h gyorsulás ideje 6,6 (kombi 6,7) másodperc, a csúcssebesség pedig 250 km/h. A sperrdifi és a pár extra lóerő mellé egyébként alapáron adják még a 19 colos felniket az RS 245 esetén, és az utastérben is egyedi díszeket alkalmaznak.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!