Egyszer már próbálkozott az óriási méretű szabadidő-autók kategóriájában a Kia, de az alvázas felépítésű, V8-as motorral is rendelhető Borrego nem lett túlságosan sikeres. Most megint egy hasonló jármű piacra dobásán gondolkoznak, csak épp teljesen új irányból közelítik meg a kérdést.
A Telluride nevű szabadidő-autót arra a padlólemezre építették fel, amely a Sorento alatt is szolgál, de 30 centivel megnyújtották a tengelytávolságot. A külső méretek is jelentősen gyarapodtak, a hossz 24, a szélesség 12, a magasság 11 centivel lett nagyobb a már piacon lévő autóhoz képest, mindezt azért, mert teljes értékű utasteret alakítottak ki mindhárom üléssorban.
A középső sorban helyet foglalók – a tanulmány esetén két hatalmas méretű fotelt építettek ide – kiemelt figyelmet élveznek, hiszen nekik nem csak a kedélyállapotukat állapítja meg az autó az ülésbe épített és az utast figyelő érzékelők jele alapján, de itt van egy speciális fényterápiás készülék is, ami a tetőkárpitba épített LED-lámpák segítségével képes állítólag jobb kedvre deríteni az itt helyet foglalót. Segít még az ellazulásban a kihajtható lábtámasz, illetve az első ülések támlájába épített táblaszámítógép, illetve az, hogy szinte vízszintesig hátra lehet dönteni az üléstámlákat; a harmadik üléssort ilyenkor a padlóba kell hajtani.
A Kia a nagy méretű szabadidő-autó motorterébe 3,6 literes V6-os motort épít 270 lóerős teljesítménnyel, ezen kívül egy 130 lóerős csúcsteljesítményű villanymotor hajt be a 6 fokozatú automatikus váltóba, ahonnan aztán mind a négy kerék felé megy tovább a nyomaték; a rendszerteljesítmény 400 lóerő.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!