2021. decemberében adott hírt az új 7-es sorozat akkumulátoros-elektromos változatának dinamikus és hideg-meleg éghajlati teszteléséről a BMW, most pedig a típus laboratóriumi tesztelését ismerhetjük meg egy újabb adag gyári kémfotó és -videó jóvoltából. Komoly kihívást jelent a mérnököknek, hogy a kategóriától megszokott csendességet nyújtsa az autó, hiszen belső égésű motor híján nincs olyan alapzaj, ami az egyébként sok irányból érkező vibrációkat elnyomná, ezért a megszokottnál több időt töltöttek a prototípusok a müncheni Forschungs- und Innovationszentrum laboratóriumaiban.
A csendkamrában például a valós életben végrehajtott próbautakon tapasztalt-mért zajokat reprodukálják, hogy aztán megszüntetik azokat. A próbapad görgőjén különböző durvaságú aszfaltot tudnak szimulálni, így minden útfelületen képesek megszüntetni a gördülési zajt; az abroncsokba habbetét kerül, hogy azzal is csökkenjen a zajuk. Az i7-es hajtásáról gondoskodó villanymotorokat egy olyan kapszulába zárják, amely minden vibrációt és így a zaj keletkezésének lehetőségét távol tartja a karosszériától.
A szélcsatornában nem csak az alacsony közegellenállás miatt töltött sok időt az autó, de meg kellett szüntetni a levegő súrlódásából adódó zajokat is. Többrétegű üvegezést kap az i7, az oszlop- és tetőkárpitok alatt speciális zajcsökkentő anyagokat használnak, az ajtókban, a küszöbnél és a kerékjáratokban filcbetétet használnak.
Persze nem lehet tökéletesen csendes a BMW i7-es, hiszen balesetmegelőzési okokból egy alapzajt kell kibocsátania az autónak, amit hangszórók segítségével oldanak meg. A hangot a bajorok többi villanyautójához hasonlóan Hans Zimmer zeneszerző segítségével készítették el, aki az – igény esetén – az utastér felé sugárzott Iconic Sounds Electric hangért is felel.