Manapság a downsizing, azaz a kis lökettérfogatú motorok hódítanak, és a kedvező modellciklusnak köszönhetően a Ford lép először nagyot. Mármint kicsit. Az új Mondeo motorterébe az 1,0 literes EcoBoost háromhengerest is belerakják.
A korábbi 1,6-os szívómotort váltják az új erőforrással, ami jelentős előrelépést jelent, hiszen a turbófeltöltő miatt sokkal nyomatékosabb az újdonság a régi négyhengeresnél. A lökettérfogatot jelen esetben technikával pótolják, többek között változó szelepvezérlés, közvetlen benzinbefecskendezés és egy percenként 248 000-es fordulaton dolgozó turbófeltöltő, hengerfejbe integrált leömlő jellemzi az Év Motorjának is megválasztott háromhengerest.
A Mondeo motorterébe a 125 lóerő/170 Nm csúcsteljesítményű változatot építik, padlógázon rövid ideig 200 Nm is lehet a nyomaték. A váltó hatfokozatú, kézi kapcsolású. Az alapmotoros Mondeo szabványos fogyasztása nem éri majd el az 5,6 l/100 km-es értéket. Egyelőre nincs arról szó, hogy a 100 lóerős változatot is megkapja a Ford Mondeo.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!