Végre megvannak azon termékei a Mitsubishinek, amelyekkel megfelelő számú vásárlót tud elérni, az új, változó szelepvezérlésű dízelmotorjai is megérkeztek már Európába, és az elektromos átállás terén is jobban áll sok másik gyártónál, gondoljunk csak a PSA konszernnek kölcsönadott i-Miev-ra.
A japánok azonban mégsem elégedettek a helyzettel, hiszen az Észak-Amerikában menő autóik mind egyedi autó padlólemezt tekintve, Európában pedig a valutaárfolyamok alakulása miatt az eddiginél is nagyobb szerepet szánnak a hollandiai gyáruknak. Komoly növekedést remélnek Kínától, Brazíliától és Oroszországtól. Mivel lényegében mindenhol hozzá kell nyúlni a kínálathoz, a Mitsubishi úgy határozott, hogy egyúttal globális padlólemezekre épülő autókat dob piacra szerte a világon.
Ettől a lépéstől egyrészt a fejlesztési költségek csökkentését remélik, másrészt az eladások növekedésére is számítanak az új modellekkel. Utóbbira azért van égető szüksége a Mitsubishinek, mert márciusban megszakadtak a tárgyalások a francia PSA konszernnel a közös munkánál intenzívebb, de azért még érdemi részvénycserét nem tartalmazó együttműködésről. Masuko Osamu, a Mitsubishi vezetője szerint a tárgyalások megszakadásáért a gazdasági válság volt felelős, a két fél továbbra is érdekelt a közös munkában.
Utóbbi egyébként jó példa arra, hogyan képzeli a japán cég a jövőjét, növelni szeretné az olyan partnerségeinek a számát, mint ami a PS konszernnel és a Suzukival is megvan, azaz közös fejlesztésről/gyártásról szóló szerződéseket szeretne kötni több más autógyárral is. A padlólemezek számát 12-ről 6-ra csökkentenék világszerte, és összesen nyolc, hibrid vagy elektromos hajtású autó lenne a márka kínálatában 2013 végére.