Ázsiában milliószámra futnak az utakon az olyan apró kisbuszok, amelyek Európában a kilencvenes években élték a virágkorukat, de például az olasz Piaggio jóvoltából mind a mai napig megvásárolhatóak.
Rengeteg márkanéven kínálták őket, közös vonásuk az első tengely fölötti vezetőülés, és a kis lökettérfogatú háromhengeres benzinmotor, amelynek elhelyezése változó; a vezetőfülke alatt, vagy épp a jármű hátuljában is lehet. Jelen esetben egy Daihatsu Hijet volt a kiindulási alap, amely taxiként kiszolgálta már gazdáját, és noha még működőképes volt, a korrózió miatt úgy döntött a gazdája, hogy leselejtezi.
Itt jön a képbe hősünk, aki kevés pénzzel, de annál nagyobb ambíciókkal és kézügyességgel rendelkezik. Úgy döntött, megépíti az álmát, a platós Volkswagen T1-est a japán kisteherautó alapján – Thaiföldön különösen ritka az első generációs VW Transporter, szóval nem csak a jelentős rajongói bázis miatt drága a kocsi.
Első körben az volt a terv, hogy a japán autó fülkéjének az orrát szabja csak át, gyorsan el is készült az új, jellegzetes V formájú domborítással rendelkező orrlemezzel, de a kész alkotást szemlélve kiderült: nem stimmelnek az arányok. Márpedig mi értelme egy olyan egyedi autónak, ami nem szép, úgyhogy teljesen új utasfülke építése következett – az elengedhetetlen, nyitható szélvédővel együtt. Ez után már gyerekjáték volt a fülke vonalához tökéletesen passzoló, az eredetihez is hasonlító plató megépítése. Az egészet a kétszínű fényezés koronázza meg.
A végeredmény egy, az eredetinél kisebb, úgy kétharmad méretű Volkswagen Transporter T1-es pickup lett, amely alatt a Daihatsu alváza és technikája dolgozik az építő legnagyobb megelégedésére.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!