Mint minden valamirevaló orosz vállalkozó, Vjacseszlav Zolotukhin is Toyota Landcruiserben tengette hétköznapjait, de aztán rájött arra, hogy ennél sokkal jobb terepjáróra vágyik. Az elhatározást tett, azaz egy másfél éves munkafolyamat követte, amely során megépült az itt látható jármű, mert a piacon nem talált olyan járművet, amely megfelelt volna elvárásainak.
Az alapot az olcsón megszerezhető, és az orosz terep- és időjárási körülményekre messzemenően alkalmas Gaz 66-os teherautó alváza és összkerékhajtása jelentette, amelyre egy Isuzu Elf kisteherautó (az 1993-2006 között gyártott generáció) fülkéjét helyezték el az első tengely mögött. Az eredetileg bulldogfülkeként, az első tengely fölé szerelt kabint hátrafelé egy üléssorral megnyújtották, így jött létre a 3+4 személyes utastér, és mindezt egy kombi hátsóval tették teljessé.
Előrefelé a nálunk Gazdy néven forgalmazott teherautó motorháztetejének és sárvédőinek módosításával készítették el a csőrt, a hűtőrács megépítéséhez két darab Toyota hűtőrácsot áldoztak fel, olyan szélesre sikeredett. A motortérben egy Hino teherautóból származó 7,5 literes soros hathengeres dízel került, rögtön a hatfokozatú váltót is átvették vele együtt, a hajtáslánc már az orosz eredeti. Ezen annyit változtattak csak, hogy a csapágyakat modern darabokra cserélték, amivel jelentősen lecsökkent a zajszint.
Az autó valódi méreteit jól álcázza az arányosan nagy méretű kerék, itt most egy 2,3 méter széles, 2,3 méter magas, 5,8 méter hosszú autót látunk. A felnik és a gumjik a Gaz Tigr katonai terepjáróról származnak, ezek egyszerűen felcsavarozhatóak a Gaz 66 tengelyeire, és sokkal jobb vezethetőséget biztosítanak, mint az eredeti bütykös gumik. Azonban meglepő problémával szembesültek az építés során, a hátsó ajtón elhelyezett pótkerék tömege 80 kg, ami miatt meg kellett erősíteni az ajtó zsanérjait, amelyen egyszerűen leszakadtak az első alakalommal.
Egy Zil teherautóról származó 130 literes gázolajtartály van a fedélzeten, de az építő szerint kifejezetten gazdaságos az autó, 80 km/h-s tempónál 13,5 litert fogyaszt. A futóműből egyébként meglepő módon ki kellett venni laprugókat, mivel a „mindössze” 3,5 tonnás saját tömeg túlságosan kevés a Gaz 66 felfüggesztésének, és olyan szinten pattogott az úton, hogy az veszélyes volt. Az irányíthatóságot Iveco teherautóból származó kormánygép könnyíti, ami sokkal kevesebb kormányfordulatot igényel. Noha többen ajánlottak már gyári új Lexus terepjárót is az itt látható autóért, de Vjacseszlav Zolotukhin nem adja alkotását. Helyette épít egyet – egyelőre azonban csak egy megrendelőt talált, a munka még folyamatban van.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!