Nem véletlenül választotta az ADAC az európai piacon elérhető (a Fortwo-tól eltekintve) legkisebb méretű autókat a kis átfedéssel történő frontális törésteszt vizsgálathoz, hiszen ezeknél lehet a legextrémebb értékekre számítani, ráadásul olcsóságuk miatt nagy számban értékesített típusokról van szó.
Az ADAC szakemberei 40 km/h-s tempóval vezették neki az autókat az akadálynak, a Škoda Citigo jó, a Renault Twingo és a Toyota Aygo pedig kielégítő eredménnyel végzett. Utóbbiaknál viszonylag kis változtatásokkal, tehát a légzsák kialakításával és a biztonsági öv vezetésének módosításával jelentős javulást lehetne elérni az eredményen, ezért arra kéri a német autósklub a gyártókat, hogy a szabványostól eltérő helyzeteket is vizsgáljanak a fejlesztés során. A gyakorlatban a Twingo és az Aygo vezetőülésén helyet foglaló bábu feje lecsúszik a légzsákról. Mindhárom miniautónál összeroppant az utascella, a Renault és a Toyota esetén nagyobb volt a deformáció, mint a Škodánál.