golf2

Jövő héten nyitja meg a kapuit a Los Angelesi Autószalon, de a Volkswagen nem akart addig várni fennállásának legsikeresebb típusának, a Golfnak a modellfrissítésével. Leginkább azért, mert az Egyesült Államokban kisautónak számít a kocsi, sokkal szűkebb a választéka, mint mifelénk. A Los Angelesi Autószalonra hagyják az arrafelé is nagy érdeklődésre számot tartó változatok taglalását, azaz akkor tudjuk meg hivatalosan, hogy immár 300 km a NEFZ-ciklus alapján az e-Golf hatótávolsága, illetve hogy pontosan milyen erős az új R.
golf1
Felemásra sikeredett az európai változat prezentálása is, hiszen egy szót sem ejtenek a dízelmotorokról, és benzines fronton sincs sok változás. A hengerlekapcsolásos turbómotor immár 1,5 literes – Otto- helyett Béta ciklusra váltott, teljesítménye maradt 150 lóerő (4,9 l/100 km) –, egyébként az 1,4 TSI is folytatja a pályafutását. Az 1,5-ös benzines turbóból jövőre készítenek egy 130 lóerős BlueMotion spórolós változatot 4,6 l/100 km szabványos átlaggal, ennél teljesen lekapcsolja a motort az elektronika, ha a vezető lelép a gázról; ilyet eddig csak hibrideknél tettek. Épp csak befért a Golf GTI 40 éves jubileumi év utolsó napjaiba a bejelentés, hogy immár alapáron 230 lóerős a sportváltozat, felár ellenében meg 245 lóerővel gyilkolja az első kerekeket. Ennél, mármint a 2,0 literes TSI-nél kezdik meg a bevezetését az új fejlesztésű, 7 fokozatú DSG váltónak.

A megjelenésben a több vízszintes vonallal rendelkező első lökhárító jelenti, a feláras fényszóró pedig nem xenon- hanem LED-technikás ezentúl; a feláras LED hátsó lámpánál futófényes az irányjelző. A távolságtartó tempomat radaros érzékelője nem csúfítja tovább a légbeömlőt, a márkajelzés mögé rejtik. Az utastérben új kárpitokkal és a korábbinál nagyobb méretű érintőképernyővel rendelkező fejegységekkel szembesül az ember, akár gesztusvezérlésűvel is – ez az első VW, ami megkapja ezt a technikát. Immár itt is választható a digitális műszeregység, amelynek öt megjelenítési módja van és modellspecifikus színvilágot kap – a GTI-nél vörös, a GTE-nél kék a háttér.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!