Úgy egy éve már ismerjük az Infiniti új generációs, középkategóriás szabadidő-autóját, de a mérnökök javára legyen mondva, a világpremierre is maradt még újdonság – és ez nagy szám, hiszen itt debütál majd a világ első, sorozatgyártásban megvalósított változó sűrítésű benzinmotorja.
Új, teljes egészében alumínium padlólemezre építették fel a karosszériát, gyökeresen megváltoztak az arányok is: hosszabb lett a karosszéria 63 mm-rel, ezzel egyidejűleg a tengelytávolság 80 mm-rel csökkent! Aggódni nem kell, a belső tér mérete még növekedik is a korábbihoz képest, a formatervezők pedig a márka stílusjegyeket következetesen alkalmazva egész jól álcázzák a korábbinál nagyobb első túlnyúlást.
Egyelőre csak egy motorról vannak információk, a VC-Turbo fantázianevű 2,0 literes turbó különlegessége a 8:1-14:1 között változtatható sűrítési viszony mellett még a világelsőnek számító, aktív rezgéscsökkentő motortartó bakok számítanak. Az Otto- és Atkinson ciklus szerint is működni képes négyhengeres egyszerű turbófeltöltőt kap, maximális teljesítménye 268 lóerő 5600/percnél, csúcsnyomatéka 390 Nm 4400/percnél, és Xtronic CVT fokozatmentes automatikus váltón keresztül hajtja az első- vagy mind a négy kereket. A korábbi V6-oshoz képest 35 illetve 30 százalékkal alacsonyabb benzinfogyasztást ígérnek.
Ez az okos benzines turbó csak egy eleme a motorkínálatnak, Európában ezen kívül még várható egy Mercedestől származó dízelmotor is, illetve egy benzin-elektromos hibrid hajtásra is számíthatunk. Az Infiniti QX50-esben a ProPilot vezetéstámogató rendszer legnagyobb tudású, az 0-130 km/h sebességtartományban működő csomagja jut szerephez. A Los Angelesi Autószalonon megtörtént leleplezést követően a Genfi Autószalonon várhatóak további részletek a nálunk forgalmazott változattal kapcsolatban.