Az aszfaltozott utakat leszámítva nincs nagyon olyan terep, amely megállásra kényszeríthetné az itt látható 12 kerekű óriásterepjárót, amelyet egy fehéroroszországi ember épített, mert kereskedelmi forgalomban nem talált magának megfelelő járművet.
A konstrukció különlegessége, hogy három, nagy méretű teherautó-merev hátsó tengelyt használ, ennek megfelelően kanyarodáskor megemelkedik a jármű orra, ahogy az ember tekeri a kormányt. Kanyarodáskor ennek megfelelően nem síkban vannak a kerekek, azaz aszfalton nem érintkezik az összes a talajjal, de hát nem is városi forgalomra szánták a járművet, és bizony ahová ez a jármű eljut, ott szükség van a merev tengely nyújtotta megbízhatóságra és terhelhetőségre.
A karosszéria eredetileg egy MAZ teherautó fülkéje volt, amelyet aztán hátrafelé egyszerű lemezeléssel megtoldottak egy utas/csomagtérrel, ha ez nem lenne elég, egy, a vontatóhoz hasonló futóműgeometriával rendelkező utánfutó is készült a géphez. A jármű hosszú orra a speciális kormányművön kívül a 122 lóerős dízelmotort is rejti, ami mind a három tengelyt és így mind a 12 kerekeket hajtja. Ha netán sártenger közepén romlana el valami, úgy alakították ki a karosszériát, hogy a motorháztető levehető, az erőforrás pedig körbejárható a fedélzeten.
Nem a csúcssebesség volt a fő szempont, így a 90 literes gázolajtank úgy 900 kilométer megtételére elegendő. Noha nagy méretű és tömegű a jármű, a sok kerék miatt a talajnyomása alacsony, ezért a megolvadt tundrán is gond nélkül tud közlekedni ez az expedíciós jármű, amely összesen (magán és az utánfutón) 3 tonna terhet képes cipelni.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!