A Nissan számára nagyon fontos típus a Qashqai, hiszen elsőként váltott személyautóról szabadidő-autóra az európai kompakt kategóriában, és mind a mai napig a márka húzómodelljéről van szó. Már jóval a hivatalos leleplezés előtt elárulták a legfontosabb újdonságokat, részletezték a belső tér változásait, még az új hajtásokról is közöltek minden fontosat, most viszont minden apró finomságot megismerhetünk az autóval kapcsolatban.
Új, a korábbinál élesebb vonalakat kapott a karosszéria, amelynek jelentős része (ajtók, motorháztető, első sárvédők) alumínium, a csomagtérfedél műanyag. A lendületes megjelenés illeszkedik az akkumulátoros-elektromos szabadidő-autó, az Ariya által bemutatott stílushoz, itt azonban nem annyira kupészerű a befejezés. A karosszéria főbb méretei mind bővültek, a hossz 35, a szélesség 32, a magasság 25 mm-rel, a tengelytávolságot 20 mm-rel nyújtották meg.
A hátsó ajtók már 90°-os szögben tárulnak fel, azaz könnyebb lesz például a gyermekülésbe rögzíteni a csemetéket. A padlólemez hátsó részét az új felfüggesztésnek köszönhetően lejjebb tudták vinni a konstruktőrök, ami 50 literrel tágasabb csomagtartót eredményez, megmaradt a több magasságban rögzíthető polc, amelynek egyik oldala könnyen takarítható műanyagburkolatot kap.
A műszerfal és az ott megjelenő technika megfelel annak, amit az új Rogue/X-Trail kap, illetve a szintén a CMF-C építőkészletet használó Mitsubishi Outlander is ezt használja. Vezetéknélküli telefonkapcsolódást kap az ügyfél, a fejegység Google Assistant és Amazon Alexa futtatásra is képes, elöl és hátul is vannak USB-A és USB-C csatlakozók. Az új elektromos rendszernek hála fejlődött a ProPilot nevű vezetőtámogató-rendszer csomag, amelyet már a navigációhoz is hozzárendelnek, így kanyarok előtt automatikusan biztonságos szintre csökkenti a sebességet a Qashqai. Az autó környezetét figyelő érzékelők a jármű közvetlen környezetét, és lassú manőverezésnél automatikusan fékez, ha ott mozgást érzékel.
A forgalmazás kezdetekor lágyhibrid benzinesekkel lesz elérhető a Nissan Qashqai, majd jövőre csatlakozik ezekhez a hatótávnövelős elektromos változat, az e-Power, és jól értesült források szerint 2022 végétől hálózatról tölthető hibrid hajtás is elérhető lesz majd. Utóbbi a Mitsubishi mérnökei által az Outlander miatt a CMF-C padlólemezhez adaptált rendszer lesz, amely 2,5 literes benzinmotort és tengelyenként egy-egy villanymotort használ majd a 240 lóerős rendszerteljesítmény eléréséhez.