Praktikussága miatt szeretik a vásárlók a szabadidő-autókat, az új C4-essel azt akarja megmutatni a Citroën az embereknek, hogy mindezt a praktikumost feltűnő köntösbe csomagolva is megkaphatják – 156 mm-es hasmagassággal, ami megkönnyíti a padkák leküzdését. Szándékosan feltűnő formát rajzoltak az újdonságnak, az utastér már hagyományosabb – itt olyan apró részleteket lehet felfedezni, mint a műszerfal műanyagjának a márkajelzést felidéző mintázata –, persze nem hiányozhatnak az egyedi megoldások.
Világújdonságnak nevezik az anyósülés előtt kialakított okostelefon/táblagép tartót, amely még vészfékezéskor is biztosan tartja az ide helyezett okoseszközt, és állítólag a légzsák is kikerüli azt (a műszerfalból robban ki), ha netán baleset következik be. Van még egy sekély, gumírozott padlójú fiók is itt, ezenkívül a középkonzol tárolója kivehető, ami jól jön egy alapvetően családi autónak szánt járműnél. Természetesen ott van a fedélzeten minden, ami a Citroën Advanced Comfort csomagjához kell, a hidraulikus ütközőelemekkel rendelkező felfüggesztéstől kezdve az extra hangszigetelésig, új elem, hogy az ülések már nem egyszerűen csak vastagabb szivacsréteget kapnak, de az új hab már rezgéselnyelő hatású is.
31-féle külső megjelenést és hat belső hangulatot kínálnak. Az akár 4,3 négyzetméteres (üvegtető) ablakfelület rengeteg fényt enged az utastérbe, amelyet további színcsomagok (kék vagy vörös) lehet egyedibbé tenni. A karosszéria hossza 4360 mm, szélessége 1800 mm, magassága 1525 mm, a tengelytávolság 2670 mm. Alaphelyzetben 380 literes a csomagtér, támladöntés után sík padlójú, 1250 literes tér jön létre.
Szándékosan választották a CMP alapot az autóhoz, mert a Citroënnél meg vannak győződve arról, hogy az ilyen alapvetően rövid távokon használt családi autóknál az elektromos meghajtás lehet az alternatívája a belső égésű motorral szerelt kiviteleknek. A PSA Csoportnál jelenleg 6% az újenergiás (elektromos és hálózatról tölthető hibrid) autók aránya, a C4-esnél akár 8-10% is lehet majd kezdetben, és akár 20%-ra is felugorhat ez – a koronavírus utáni helyzet a jellemzően megemelt villanyautó-támogatásokkal jelentősen felforgathatja az európai piac legnagyobb szegmensét.
A benzines az 1,2 literes PureTech turbó 100, 130 vagy 155 lóerős teljesítménnyel, a középső szinten opcionális, a legerősebbnél széria a nyolcfokozatú automatikus váltó. A dízel az 1,5-ös BlueHDi 100 vagy 130 lóerővel, utóbbinál alapáron jár a nyolcfokozatú automatikus váltó. Az elektromos kivitelben 136 lóerő csúcsteljesítményű a hajtómotor, az akkumulátor 50 kWh kapacitású, és a szabványos hatótávolság már 350 km. Az elektromos változatnál előválasztókar helyett csak billenőkapcsoló található az első ülések között.
A Citroën úgy számol, hogy szeptembertől lesz rendelhető az új C4-es, amelynek a sorozatgyártása majd valamikor az ősszel indul. A nagy piacokon még az idei év vége előtt – karácsonyi meglepetésről volt szó a sajtótájékoztatón – megjelenhet, de lehetnek olyan piacok, ahol csak 2021-ben indul meg az új családi autó forgalmazása.