1984. februárjában, az Amszterdami Autószalonon mutatta meg a BMW a nagyvilágnak, milyen lehet az M1-esből származó, 24 szelepes hathengeres motorral szerelt sportlimuzin, amely olyan népszerűnek bizonyult, hogy 1985 nyarától az M GmbH müncheni Preussenstrassén található üzemében kézi munkával meg is kezdték a gyártást, majd 1986-ban Garchingba telepítették azt át. Noha az aktuális E28-as generáció gyártásával 1987 decemberében leállt a BMW, az M5-ösöket egészen 1988. novemberéig készítették – 96 darabot a dél-afrikai gyárban szereltek össze a Németországból érkezett készletekből a helyi piac számára.
A születésnapra elkészítették a BMW M5 30 Jahre M5 elnevezésű 300 darabra limitált szériát, amely nem csak a sportlimuzin számára jelenti a csúcsot, de a bajor márkának se volt még ennél nagyobb teljesítményű utcai autója.
A 4,4 literes V8-as biturbó motor teljesítményét a széria 560 lóerőről 600 lóerőre növelték, ez 25-tel több az eddigi maximumnál, amit a Competition csomag választásával el tudnak érni a vásárlók. Utóbbi egyébként ott van a limitált széria fedélzetén, de ahhoz képest is módosítottak a motorvezérlésen és megnövelték a töltőnyomást. Az eredmény 3,9 másodperces 100-ra gyorsulás, a végsebesség továbbra is a politikailag korrektnek tartott 250 km/óra, amit elektronika határoz meg.
A megjelenést a Frozen Dark Silver metál fényezéssel teszik különlegessé – ez egyébként az Individual programon belül választható -, a vesék, az első sárvédőkön található szellőzőnyílások dísze, a kilincsek és a kipufogók feketekróm bevonatot kaptak a 20 colos felnikkel együtt. Az utastérben mindenfelé a 30 Jahre M5 logóval találkozik az ember, meg a létező összes extrával. Persze még ezt is lehet fokozni, Harman Kardon (600 watt) vagy Bang & Olufsen (1200 watt) hifi is kérhető.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!