Rendszeresen közreadja az autógyártók saját jelentései alapján készített profitábilitási jelentését a Duisburgi Egyetemen működő CAR-Institut, most félévkor a prémiumgyártókat vizsgálták meg alaposabban.
A BMW Csoport (Mini és Rolls-Royce is ide tartozik) 1,2 millió autót értékesített, ezzel a legnagyobb prémiumgyártó, egy-egy példányért átlagosan 33 401 eurót kapott, az autónként elért 3057 eurós nyereség 9,2%-os megtérülés.
Az Audi (a Lamborghinivel együtt) a dízelbotrány ellenére elég magas, autónként 37 851 eurós árat realizál, az autónként 3347 eurós nyereség 8,9%-os megtérülés.
A Daimler autónként 38 458 eurót kap átlagosan annak ellenére, hogy a Smart márka erősen leviszi ezt az értéket, autónként 3343 eurót keres, ami 8,7%-os megtérülés.
A Jaguar Land Rover esetén a közelgő Brexit miatt nagyok a kérdőjelek, hiába érnek el 45 652 eurós átlagárat, ha ebből mindössze 779 euró a nyereség, ami mindössze 1,7%-os megtérülés.
A Volvonál a kínai sikerek húzzák az eredményt, egy-egy autóért 30 739 eurót kap, ebből 2425 euró nyeresége marad, ami 7,9%-os megtérülés.
A Porsche idénre már lekötötte az összes legyártandó autóját, az első félévben átlagosan 91 309 euróért adott egy példányt, ebből 16 780 euró a nyereség, ami 18,4%-os megtérülés. Aki most akar venni Cayenne-t vagy Panamerát, annak 2019 márciusáig kell várnia.
A Tesla jelentősen felpörgette a termelését, de az első félév 71 ezer autója még mindig viszonylag kevés, ráadásul a vesztesége is növekedett, minden egyes 66 510 euróért eladott autóján 10 931 euró a vesztesége, ami -16,4%-os megtérülés, és ebben benne van az első félévben Kalifornia által a zéró helyi károsanyag-kibocsájtású autók gyártójának nyújtott 50 millió dolláros extra bevétel is.
A Maserati a legnagyobb jóindulattal is csak réteggyártó, az első félévben 18 ezer autót értékesített, az átlagosan 73 444 eurós bevételből 4889 euró nyereség marad, ami 6,7%-os megtérülés.
A Ferrari szándékosan tartja alacsonyan értékesítését, a fél év alatt eladott 5000 autó így is magasabb minden korábbinál. Egy-egy autóért átlagosan 279 978 eurót kap, autónként 68 987 euró nyereséget realizál, ami 24,6%-os megtérülés. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy ezeket a számokat befolyásolják az F1 csapat kapcsán a szponzoroktól érkező bevételek.
A Bentley márka noha autónként 164 888 eurós bevételt realizál, ez még így is autónként 17 425 eurós veszteséget jelent, ami -10,6%-os megtérülés. Mindezt azzal magyarázza a márka, hogy jelentős összegeket fordít az elektrifikációra.