A Wisconsinban található Milwaukee városában robbanásszerűen emelkedik az autólopások száma, amíg 2019-ben 3487, 2020-ban 4509 autót loptak el, idén október 18-ig már 8432-t, és a hatóságok biztosak abban, hogy idén megdöntik az abszolút rekordnak számító 10 ezres mennyiséget is. Az ok a 2011-es vagy fiatalabb Kia, illetve a 2015-ös vagy fiatalabb Hyundai modellek, amelyeket nagyon könnyű ellopni.
A hátsó ablak betörésekor nem aktiválódik a gyári riasztóberendezés, nincs a motorindítást megakadályozó immobilizer a Hyundai-Kia termékeiben (a 2022-es modellévtől változtattak ezen), így egyszerűen csavarhúzóval/fogóval/USB-csatlakozóval be lehet indítani a motort, és már lehet is vinni az autót. A környéken hiánycikknek számítanak a hátsó ablakok és a kormányoszlop-burkolatok, a szervizek pedig azért se vállalják a javítást, mert az udvarukról is ellopják az autókat. Egy-egy autót akár többször is ellopnak, van, hogy rögtön azt követően, hogy a tulajdonosa visszakapja azt – miután kiautózták belőle a benzint. Jellemzően fiatalok a bűnelkövetők, a legtöbben 16 évesek, de a legfiatalabb 12 éves volt, akit autólopásért tartóztattak le.
Milwaukee városának önkormányzata azt fontolgatja, hogy pert indít a Hyundai-Kia konszern ellen, mert az autólopások emelkedése miatt romlott a város megítélése, Shorewood városa már meg is tette ezt, a dél-koreai gyártó azzal védekezik, hogy minden, az értékesítéskor érvényben lévő USA-ban érvényes előírásnak megfelelnek az autói. Az autógyártó ezen felül kormányzárak adományozásával próbálja elejét venni az autólopásoknak, a helyi rendőrségek forgalmi bemutatására adják át a hozzájuk küldött védelmi eszközöket a Hyundai-Kia tulajdonosoknak, de ettől nem csökken érdemben a Hyundai-Kia lopások száma – az elkövetők egyszerűen megkeresik a következő autót.