A Trepiuno tanulmányt követően 2007 nyarán következett el a Fiat 500-as legújabb újjászületésének gyártásba kerülése, amikor a legelső generáció formáját alaposan felpuffasztva került gyártásba a Panda alapjára építkező városi mini Lengyelországban.
Olyan hatalmas volt az autó iránti kezdeti érdeklődés, hogy a Fiat megpróbálta rábírni a Fordot arra, a kocsival közös alapokra épülő Ka gyártását felejtsék el – ebbe nem mentek bele a németek, és azóta békésen megvan egymás mellett a két autó. Ezen kívül még arról érdemes megemlékezni, hogy ennél az autónál hozták vissza a fehér színű kormánykereket pár évtizede hiányzás után. A jubileumi autó egy Lounge felszereltségű, fehérre fényezett autó volt 1,2 literes, 9 lóerős motorral.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!