A hétköznapokhoz hasonlóan a közlekedésben résztvevőknél is rendkívül fontos az empátia és az együttműködés, ezek nagyban hozzájárulnak ahhoz, hogy kevesebb baleset történjen a közutakon. Ennek érdekében indít közlekedésbiztonsági kampányt a hazai mobilitási piac meghatározó szereplője, a HUMDA Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség Zrt. A kampány célja felhívni a figyelmet arra, hogy milyen egyszerűen tehetnénk a balesetmentes közlekedésért. A közlekedési kultúra általános szintjének javulásával kevesebb lenne a forgalom szereplői között az ellentét, ami a baleseti kockázatok csökkenéséhez vezetne.
A kampányhoz csatlakozott az autó- és motorsport két legsikeresebb hazai versenyzője, Michelisz Norbert, a WTCR túraautó-világkupa 2019-es világbajnoka és Talmácsi Gábor, a MotoGP 125 köbcentiméteres kategóriájának 2007-es világbajnoka, valamint Szujó Zoltán. Az ismert sportriporter a kampány részeként elkészült társadalmi célú hirdetés narrátora. A reklám hétköznapi helyzeteken keresztül mutatja be, hogy az empátia és a kooperáció közutakon tapasztalható hiánya milyen életidegen és furcsa lenne a mindennapokban. Sokkal több felesleges probléma és konfliktus keletkezne, ha mindenki úgy viselkedne egymással, ahogy arra az utakon hajlamosak az emberek.
A közlekedési balesetben elhunytak száma 2020-ban 450-re csökkent. A HUMDA kiemelt célja az elért eredmények megőrzése, amelyhez hozzájárulhat a közlekedési szabályok betartása és a közlekedők egymásra figyelése, így többek között az autósok és motorosok közötti tolerancia növelése is.
„A HUMDA egyik küldetése a közlekedésbiztonság színvonalának javítása. A megfelelő szemléletformálás révén szeretnénk hozzájárulni ahhoz, hogy a 2020-ban jelentősen javuló baleseti statisztikák eredményeinek számottevő részét hosszú távon is megőrizhessük. Magyarország ennek érdekében is csatlakozott az ENSZ közlekedésbiztonsági alapjához és átvesszük a Nemzetközi Automobil Szövetség, az FIA jó gyakorlatait és tapasztalatait is. A Hungaroring továbbfejlesztése és a hajdúnánási MotoGP pálya kapcsán e törekvésünk szintén kiválóan megmutatkozik, hiszen már a tervezési fázistól folyamatosan egyeztetünk a szakma nemzetközi szereplőivel” – hangsúlyozta Weingartner Balázs, a HUMDA Zrt. elnök-vezérigazgatója.
„A teljes médiamixet lefedő Maradj ember a volán mögött is! kampányunk az egész társadalmat célozza, és reméljük, sokakat elér és sikeresen szólít meg, hiszen csakis közösen, odafigyeléssel és empátiával érhetjük el a kitűzött célt. Gondoljunk csak bele: a pénztár előtti sorban sem kezdünk el olyan ingerülten viselkedni, mint néha az autóban, mikor lassan indul el valaki előttünk. Más helyzetekben többnyire jóval visszafogottabban reagálunk, pedig a felesleges bosszankodás elterelheti a figyelmet a vezetésről, a türelmetlenkedéssel magunkat és másokat is veszélybe sodorhatunk” – emelte ki Lázár László, a HUMDA Zrt. kommunikációs igazgatója.