Bő egy éves késésben van az eredeti tervekhez képest a Nissan Ariya villanyautó forgalmazása, ha a chiphiány nem szól még inkább közbe, akkor 2022 őszén indulhat az meg. Mivel a mérnököknek most ügyfél-visszajelzések híján nincs más dolguk, a kétmotoros összkerékhajtás fejlesztése során szerzett tapasztalataikat más extrém területen is kamatoztatják.
A Nissan a Renault-tól örökölte meg még 2018-ban a Formula E világbajnokságban való indulás jogát a francia e.dams csapat átvételével. A villanymotoros formula-versenyautók világbajnokságában egységes karosszériát használnak, de a formatervezők nem tudták visszafogni magukat, és elkészítették az Ariya Single Seater nevű tanulmányt.
Mivel amúgy se indulhatna a versenysorozatban, nem a homologizált hajtást, hanem a nevet a stílust kölcsönző utcai villanyautó motorjait építették a vezetőülés elé és mögé. Azt jelzik ezzel, hogy a motorsport és a közúti közlekedés világa között oda-vissza működhet a technológiai transzfer. Magától értetődően szinte minden karbonból készül, a burkolólemezek egy részét fényezték csak le, a többi látható karbon. Az utcai autóra leginkább a V-Motion hűtőrácsot megidéző orr utal.
A másik projektnél már csak a dobozon látható márkajelzés utal a Nissan behatásra, a Japán Űrügynökség (JAXA) mérnökeivel közösen fejlesztett holdjárónál a e-4orce összkerékhajtás biztosítja az előrehaladást. A 2020 januárjában indult fejlesztés során külön kihívást jelentett, hogy korlátozott méretben és tömegben kellett megoldani az energiagazdálkodást, ezért mindennél fontosabb volt a hatékonyság.
A holdjárónál az elektronika külön-külön tudja irányítani mindegyiknek nem csak a hajtását de a haladási irányát is, és a finom szabályozással képes megakadályozni, hogy a kerekek túlpörgéssel esetleg „elássák” magukat, az ilyen helyzetből való kiszabadulás sok energiát emészt fel – legjobb rögtön elkerülni. A JAXA a következő generációs holdjárójánál hasznosítja majd az itt szerzett tapasztalatokat.