Harminc évvel ezelőtti konstrukción alapul a Suzuki legújabb fejlesztésű teherautója, a jövő év elején az indiai kereskedésekbe kerülő Y9T kódnéven fejlesztett minimál-teherautó a Pakisztánban még gyártott, a nyolcvanas évek elejéről származó Carry pickup módosított változata.
Némileg átalakították a fülke alját, egyfelől az egyenesen kifutó alsó ajtóvonalnak köszönhetően olcsóbb lesz a gyártás, másfelől a 0,8 literes háromhengeres benzines helyett a jövő év közepétől Celerio-ban is elérhető, 0,8 literes kéthengeres turbódízel kerül majd a motortérbe, aminek több hely kell, és a hűtési igénye is nagyobb. Elsőként az egyelőre még névtelen teherautó kapja majd meg az új motort, amelynek működésén a teherautóban szerzett tapasztalatok alapján finomítanak még, mielőtt személyautóba szerelik azt. A 0,8 literes, háromhengeres motor földgáz-üzemre átalakítva kerül majd a Suzuki minimálteherautójának fülkéje alá. A kis külső méretek és motorteljesítmény senkit ne vezessen félre, az Y9T igazi nagyágyú lesz, a hírek szerint 2 tonnás össztömegű járműről van szó, ami nagyjából 1,2 tonnás terhelhetőséget jelent – a két fő vetélytárs, az 1,4 literes, 70 lóerős turbódízellel hajtott Tata Super Ace mini-teherautó 1 tonnát cipelhet, az 1,5 literes 58 lóerős turbódízellel szerelt Ashok Leyland Dost (a nyolcvanas években forgalmazott Nissan Urvan az alap) 1,25 tonnás terhelhetőséggel bír.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!