Indiában már régóta a kis méretű autókat favorizálja az adópolitika, ennek megfelelően maradt a 4 méternél rövidebb és benzinüzem esetén 1,2, dízelnél 1,5 liternél kisebb lökettérfogatú motorral hajtott autók előnyben részesítése. Az idei év újdonsága, hogy megemelték a terepjárók adóját.
A jogszabály szerint a 4 méternél hosszabb, 1,5 literesnél nagyobb lökettérfogatú motorral szerelt és 170 mm-esnél nagyobb hasmagassággal rendelkező autóknál megemelték az adótételt 27-ről 30 százalékra. Ez már elég ahhoz, hogy a Mahindra szinte azonnal módosítsa legújabb – és nagyon jól fogyó – XUV 500-as típusát. Eddig 200 mm volt a hasmagasság, mostantól csak 160 mm – mivel így az autó alja nagyobb veszélyben van, új motorvédő alsó burkolatot is kapott a kocsi. A kisebb adó miatt felszereltségtől függően 27-33 000 rúpiával (103-126 000 Ft) csökkent a Mahindra XUV 500 ára, és úgy számolnak, ez mintegy 10-15 százalékos javulást hoz majd az értékesítésben. Az alvázas terepjáróknál ez nem járható út, hiszen ott szükség van a nagy hasmagasságra, ezért azok számára kis motorokat készítenek – ez azonban 18 hónapot vesz igénybe.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!