Furcsán indult az Audi Hungaria győri alapkőletételi ünnepsége, a megérkezés után rögtön a karámba, a hatalmas sátor hátsó sarkában kordonnal körülvett részébe tereltek engem, mondván a Miniszterelnöki Hivatal kérésére az újságírók csak ott tartózkodhatnak. Oké, megértem, hogy kényes téma, hogy egykori Natura 2000 területen tartózkodunk épp – igaz, a számítás bejött, fel se merült az ügy az ünnepségen.
Foglalkozzunk azonban a lényeggel, azzal, hogy az Audi Hungaria lesz a német prémiummárka negyedik olyan gyártelepe, ahol autókat fognak gyártani. Egészen az új üzem 2013-as beindulásáig ugyanis csak végszerelés folyik Győrben. Rupert Stadler bejelentette, hogy a Volkswagen konszern a tervezett 900 millió eurónál többet költ a magyarországi befektetésre, hiszen az eredeti tervekkel ellentétben lesz egy présüzem is, ami azt jelenti, hogy teljes egészében helyben készülnek majd a személyautók.
Hogy pontosan melyikek, arról a terem sarkában kiállított, először Genfben a nagyközönségnek megmutatott bordó A3 Sedan tanulmány árulkodott. Ezen kívül minden valószínűség szerint megtartjuk a jelenlegi modelleket is, azaz az autóval közös padlólemezre épülő TT és A3 Cabrio utódot is – az üzem éves kapacitása 125 000 autó, azonban az épületek elhelyezkedését elnézve még bőven marad hely az egyes üzemegységek bővítésére-megduplázására. Első körben 2100 új munkahelyet teremt a beruházás.
Az egész fejlesztésre azért kerül sor, mert az egyébként is a világ legnagyobb motorgyártó üzemének számító Audi Hungaria motorgyártó részlegét tovább fejlesztik, és kell az autó összeszereléssel foglalkozó részleg az új gépeknek, sőt, még a régi részen is épülnek új csarnokok. Az Audi Hungaria magánút túloldalára költöző autógyártó részlegnél is gőzerővel dolgoznak, az ünnepség alatt is végezték a földmunkákat, egy csarnok betonváza pedig már majdnem készen van.