Az utóbbi időkben a Mercedes G-osztályt előszeretettel vásárolták a Közel-Keleten, Kínában és Oroszországban, olyan vagyonos emberek, akiknek nem számít a fogyasztás – ennek megfelelően a termelés kilencven százaléka a G 55 AMG volt.
Ennek az utóda a G 63 AMG, amelynél már motorleállító rendszer is csökkenti az 544 lóerős/760 Nm nyomatékú V8-as fogyasztását. Mármint a politikai korrektség jegyében, hiszen a gyakorlatban többet számít a családi házakéval vetekedő légellenállás és a 2 tonnát meghaladó tömeg. A 137 ezer eurós autó azonban mostantól csak a középmezőnybe tartozik, hiszen megérkezett az új G 65 AMG csúcsmodell.
Akinek szüksége van a 612 lóerős, 1000 Nm nyomatékú V12-es erőforrásra, annak mélyen a zsebébe kell nyúlnia: 264 ezer euró az indulóár, azaz kétszer annyi, mint a G 63 AMG esetében! A megcélzott vásárlóközönséget még ez az összeg se fogja eltéríteni vásárlási szándékától…
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!