A downsizing megérkezett a szuper luxusautók világába is, korábban – legalább – 5,7 méteres egyedi luxusautó volt a Maybach, most pedig egyszerűen 20 centivel nyújtott, 5453 mm hosszúságú S-osztály viseli majd a nagy múltú nevet, azt is csak utótagként: Mercedes-Maybach a hivatalos jelölés, utána a megszokott S betű következik. Utóbbi indoka, hogy a 3365 mm-es tengelytávolságú luxusautó három motorral lesz elérhető, az alapváltozat az S400 4Matic 333 lóerős biturbó V6-os összkerékhajtással, az S500 455 lóerős, biturbó V8-ast kap hátsókerékhajtással, az egészet pedig az S600 koronázza meg 510 lóerős teljesítményű biturbó V12-essel és hátsókerékhajtással. Egyszerre két helyen mutatkozik majd be a Mercedes-Maybach, a Los Angelesi és a Guangzhoui Autószalonon.
Ezzel párhuzamosan a Mercedes bejelentette a névadási rendszerének alapvető megváltoztatását. Korábban már írtunk arról a felfrissített Mercedes ML kapcsán, hogyan alakul majd a szabadidő-autók jelölése (GL+kategóriaméret), ehhez igazodik majd a roadsterek neve is (SL+kategóriaméret), egyedüli kivételként az SL roadster marad, amely nem kap harmadik betűt. Ezzel párhuzamosan egyszerűsödik a szám mögötti jelzés, a benzinesek semmilyen utótagot nem kapnak, a dízelek (BlueTEC és CDI) d betűt viselnek majd, a földgázas modellek hátán g, a tüzelőanyagcellás autókon f lesz olvasható, egyértelmű, hogy a h a hibrid, az e betű láttán tippelni kell majd, az elektromos és kábeles hibridet egyaránt jelölhet. Íme egy példa: a Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC 4Matic a jövőben Mercedes MLE 350d 4Matic néven fut majd. Reméljük, elég sokáig megtartják ahhoz az új logikát, hogy megjegyezze az ember.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!