Akkora légbeömlő nyílást vágtak az új Ford Focus RS orrán a formatervezők, hogy aztán alig győzték azt betömni a műszaki tatalomért felelős mérnökök. Nem kell ekkora nyílás a hűtéshez meg a motor lélegeztetéséhez, egyébként csak a légellenállást és így a fogyasztást növelné a rács. Egyébként a megszokott recept szerint teleszórták légterelőkkel a karosszériát, a hátsó lökhárító diffúzor-betétje messzire nyújtózkodik, hiszen ezúttal egy differenciálművet is el kellett helyezni a csomagtér padlója alatt.
A harmadik generációs Focus RS legnagyobb újdonsága, hogy immár mind a négy kerék hajt. Természetesen a lehető legmodernebb összkerékhajtását pakolta a Ford az autó alá, a rendelkezésre álló nyomaték legfeljebb 70 százalékát küldi a hátsó tengelyre az elektronikusan vezérelt központi differenciálmű, az ide érkező nyomaték 100 %-át képes egyik vagy másik kerékre irányítani a számítógép.
Az eredmény a forró ferdehátúak között mércének számító úttartás – legalábbis a gyár szerint. Mondjuk ennek biztosítására a fejlesztés során az egyébként Fiestát gyilkoló Ken Block tanácsait is meghallgatták. Pontos számokat még nem tudunk, a 2,3 literes négyhengeres turbómotorról annyit mondanak, hogy annak teljesítménye meghaladja a 320 lóerőt – várhatóan gyengébb lesz az új Focus RS, mint az előd RS 500 nevű, 350 lóerős búcsúzó szériája.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!