A haszonjárművek világa felüdülés a mérnökök és terméktervezők számára, hiszen ott nagyon jól meghatározhatóak a vásárlói igények, legyen szó centiről, köbméterről vagy terhelhetőségről. A kivételek erősítik a szabályt, így a Ford most nem racionális szempontok alapján próbálja előtérbe helyezni a szeptemberben debütáló új Transit Custom-ot, hanem a brutális teljesítménnyel. A Goodwood FoS-on debütált Ford Pro Electric SuperVan 2000 villany-lóerővel egy alternatív áruszállítási jövőképet mutat.
A kiindulási alapot egyedi versenyautó-csőváz adja, amelyre aztán olyan külső hájat húztak rá, amely nagy vonalakban a május elején fényképen megmutatott új E-Transit Customra hasonlít. Négy hajtómotor van, a rendszerteljesítmény 2000 lóerő, az energiaellátásról egy 50 kWh kapacitású, folyadékhűtésű akkumulátor gondoskodik – a töltési idő 45 perc. A belső térben megjelenik még a legújabb SYNC fejegység az óriási érintőképernyővel, ennek segítségével tudja kezelni a sofőr a menüt, ahol megtalálható a hivatalosan az abroncsok bemelegítésére szolgáló üzemmód is: az egyik tengelyen aktiválódnak a fékek, a másik tengelyen szabadon pöröghetnek az abroncsok. Szóval lehet választani, hogy elöl vagy hátul füstöljenek a gumik!
A hatalmas teljesítmény kevesebb, mint 2 másodperc alatt katapultálja 100 km/órás tempóra a kisteherautónak tűnő versenyautót, amelynek 5 üzemmódja van:
Országút: ha az egyszerű helyváltoztatás a cél
Versenypálya: az egyenes- és kanyarsebesség egyensúlyához versenypályán, slick abroncsokkal
Gyorsulás: a maximális gyorsuláshoz dragpályákon, speciális radiál abroncsokkal
Drift: látványos drifteléshez, bemutatókhoz és havas útfelületekhez
Rally: az optimális teljesítményhez aszfaltos és murvás rally-szakaszokon, speciális gumiabroncsokkal
A Ford Performance mérnökei végezték a fejlesztést, a gyakorlati építésben a STARD műhely segített, míg a karosszériát a kölni Ford Design készítette.
„Egy 21. századi SuperVant készítettünk 2000 lóerős elektromos teljesítménnyel, hogy az új E-Transit Custom inspirációjával páratlan élményt nyújtó és tökéletes stílusú gépet alkossunk. De a teljesítmény nem csak lóerőkben mérhető: az Electric SuperVan teljesítményét az is fokozza, hogy a mérnökök valós idejű járműadatokkal optimalizálhatják a jármű erejét, akár egy csúcskategóriás versenygépben” – mondta Mark Rushbrook, a Ford Performance Motorsports globális igazgatója.
„Minden tervező álma, hogy a SuperVan-sztori részévé válhasson, sőt úgy írhassa tovább a történetet, hogy ez a folytatás már méltó legyen a 21. századhoz” – nyilatkozta Amko Leenarts, a Ford Európa formatervezési igazgatója. „A SuperVan-sztori negyedik fejezetének főszereplője az eddigi leggyorsabb és legextrémebb autó, ami ugyanakkor jellegzetes Ford-géneket hordoz. Az E-Transit Custom arányait hatásosabbra, az első fényvezető elemet pedig futuristábbra gyúrtuk, így jelenleg az Electric SuperVan képviseli a Transit formanyelvének abszolút csúcsát.”