Alapvetően haszonjárműnek találták ki az UAZ Profi modelljét, amelyből azért készítettek nagy hátsó műanyag dobozzal rendelkező változatot, hogy a dobozos UAZ-nál modernebb mentőautókat készítsenek. Most ezt a hatalmas karosszériát veszik alapul az új, vegyes használatú haszonjármű, illetve autóbusz (összesen 10 ülőhely) építéséhez.
A belső kialakítás különlegessége, hogy a teherautó változat tologatható válaszfallal is kérhető, ilyenkor az ülőlapot felhajtva és a válaszfalat előretolva nagy raktér alakítható ki. Az autóbusz-változatban akár egymással szembe is fordíthatóak a hátsó üléspadok. A fülke és a hátsó rész közötti válaszfal állandó, a hátsó ülésekhez való beszállásra egy darab, a műanyag felépítményre vágott oldalsó ajtó szolgál.
Az UAZ-1288 hossza 6,15 méter, szélessége 2,1 méter, magassága 2,5 méter, a tengelytávolság 3,5 méter. Ugyanazt a 2,7 literes benzinmotort kapja ez is, mint a többi UAZ, a 149 lóerős négyhengeres kérhető földgáz hajtással is. Utóbbi esetben a gáztartályokat a felépítmény hátsó részében, a kerékjáratok mögött helyezik el. A négytartályos változat hatótávolsága elérheti az 1000 km-t, amiben benne van a benzinnel megtehető távolság is. Amíg a platós UAZ Profi ára 835 ezer rubel, addig a legolcsóbb (5+1 személyes) vegyes használható teherautóért legalább 1 435 ezer rubelt kell fizetni.