Kifejezetten azért élesztette fel a Datsun márkanevet a Nissan, hogy azzal a fejlődő országok piacait szolgálja ki. Ennek megfelelően a Micra átalakításával megszületett Go és Go+ típusok után most majd a specializált autók jönnek. Az orosz vásárlóknak Lada alapú lépcsőshátúval kedveskednek, az indiai tömegeknek meg a Redi-Go tanulmány alapján készített csöppséggel.
A zsúfolt indiai utakon bizony sok esetben még egy Micra-méretű autó is túlságosan nagy, nem is csoda, hogy az igazán nagy darabszámban fogyó típusok még annál is kisebbek. Ennek megfelelően lőtték be a Redi-Go karosszériáját, igaz, a méreteiről jelen pillanatban csak annyit közöltek, hogy a tengelytávolság 2,35 méter, és minimálisak a túlnyúlások.
Hivatalosan persze azért nem kommentálják részletesebben az autót, mert az csak egy ötlet, amely esetlegesen – biztosan – egy jövőbeli sorozatgyártású autót ihlet majd. A Datsun illetékesei szerint egyébként igazi kategóriateremtő lesz majd a sajtóközlemény szerint kérdéses újdonság, hát valószínűleg nehéz dolga lesz majd elhódítani a vásárlókat a Maruti és a Hyundai meglévő minimálautóitól. A Datsun Redi-Go esetén különben is inkább az a lényeg, hogy a japánok nem sajnálják a pénzt egy olyan autó kifejlesztésére, amellyel a nagy verseny és az alacsony árrés miatt nehezen tudnak majd pénzt keresni. Nekik sokkal fontosabb ez utóbbinál, hogy jelen legyenek az indiai autós létra első fokán.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!