Nagyon úgy tűnik, hogy nem a megpörkölődő hátsó lökhárító a legnagyobb konstrukciós problémája a Ferrari aktuális csúcsmodelljének, a LaFerrarinak. Az Autodromo di Monzversenypályát bérelték ki az olaszok, hogy teszteljék legújabb, közúti használatra nem alkalmas, kifejezetten a versenypályára készített XX változatot, ennek a tesztnek a felvételeit látjuk NM2255 videóján.
Az első bő két percet azért érdemes nézni, mert itt nem csak láthatjuk, de hallhatjuk is, milyen szépen tud zenélni egy olyan szuperautó, amelynek nem kell tekintettel lennie a különféle zajkibocsájtási előírásokra. Aki a lényegre kíváncsi, az tekerjen 2:06-ig. Ekkor a sikánban jár az autó, a jobbkanyart még gond nélkül beveszi, majd a terhelésváltásnál egyszerűen kiszakad a helyéről a jobb hátsó kerék. Mivel a kigyorsítást különösebb probléma nélkül végrehajtja az autó, valószínűleg a multilink felfüggesztésnek csak az egyik alkatrésze adta meg magát. Oké, a rázókövek nem hétköznapi terhelést jelentenek a felfüggesztésnek, de nem szabad elfelejteni, hogy itt most nem egy közúti LaFerrarit látunk, hanem egy XX-et, amelyet csak és kizárólag zárókövekkel keretezett versenypályán lehet használni. Ezek után valószínűleg át kell majd ütemezni a maranellói mérnökök nyári szabadságolását, az elektromos rendszer mellett a futóművet is alaposan át kell nézni, és mihamarabb megoldást kell találni a problémákra. Az autóikra euró-milliókat költő tulajdonosok joggal várják el, hogy hibátlan terméket kapnak.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!