Eredetileg azért hívták életre a Ford és a Volkswagen stratégiai együttműködést, mert a német cégnek könnyű haszonjárművek terén (Transporter, Caddy, Amarok) szüksége lenne egy vérfrissítésre, azonban a TDI-botrány miatt szeretné megosztani a költségeket. Az amerikai cég jól áll ezen a téren, a Custom és Ranger alapját adná oda a partnernek, aki aztán saját motorokkal gyártaná azokat.


Idő közben azonban változott az észak-amerikai politikai helyzet, a piacvédő intézkedések miatt a Volkswagen úgy döntött, hogy még több gyártást telepíteni az Egyesült Államokba, azonban a saját üzeme már teljes kapacitáson termel, és több évig is eltarthat egy új üzem felépítése – jelenleg a helyszín kiválasztásánál tart a folyamat. Itt jön a képbe a Ford, ahol épp most zajlik a struktúraváltás, azaz a személyautók helyett a szabadidő-autókra áll át a kínálat. Ez elméletileg nem jár létszámleépítéssel (más üzemekben ajánlanak állást az érintetteknek) vagy gyárbezárással, de van némi kihasználatlan kapacitása a Fordnak. Ezt szeretné a lehető leghamarabb igénybe venni a Volkswagen.
A két érintett autógyártó a folyamatban lévő tárgyalásra hivatkozva nem kívánja kommentálni az értesüléseket.