Nem csak a rajongók, de maga a gyár se bírta kivárni a Dodge Charger új generációjának leleplezését, ezért január elején már megmutatták az új kupé szériaváltozatát. Most, a hivatalos bemutató alkalmával is van újdonság, mégpedig az, hogy a 4 ajtós változat is velünk marad. Utóbbiról azért se akarnak lemondani, mert a rendőrségi megrendelések igen fontos szeletét jelentették a piacnak eddig is, és miután lezajlik a generációváltás (12-18 hónap lesz), jönnek majd az elfogóautók…
Jelentősen megnövelték az STLA Large műszaki alapra felépített karosszéria méreteit, a hossz 5248 mm (+203 mm), a szélesség 2028 mm (+127 mm), a magasság 1497 mm és 3074 mm (+20 mm) a tengelytávolság. Bent minden esetben a 12,3 colos képátlójú központi érintőképernyőt találjuk Uconnect 5-ös fejegységgel, a kormány mögötti digitális kijelző 10,25 vagy 16 colos lehet. Alapesetben szövet/vinyl kárpitot adnak, de több színű bőr közül lehet választani, a hátsó ülések ledöntésével 1090 literes lesz a csomagtér, az első tároló 42,5 literes – ideális a töltőkábel(ek)nek.
Idén korlátozott választékkal lesz elérhető a Charger, csak kupé karosszériával és akkumulátoros-elektromos hajtással gyártják, a soros 6 hengeres Hurricane biturbóval szerelt modell (Sixpack S.O. 426 LE vagy Sixpack H.O. 558 LE) és a szedán karosszéria 2025 elejétől lesz választható. Az első vásárlók 2 hajtómotoros elektromos modellek közül választhatnak, az R/T (503 LE/548 Nm) 4,7 másodperces 0-96 km/óra sprintet ígér 13,1 másodperces negyedmérföldes idővel, míg a Scat Pack esetén már 680 LE/850 Nm a rendszerteljesítmény, ami 3,3 illetve 11,5 másodpercre javítja a megfelelő gyorsulási értéket. A csúcsteljesítményt egyébként csak 40 másodpercig hívhatja le a sofőr, ha megnyomja a kormánykeréken elhelyezett Power Button kapcsolót.
Mindkét villanyautó 442 voltos nagyfeszültségű akkumulátort kap 100,5 kWh bruttó, 93,9 kWh nettó kapacitással, a fedélzeti töltő 11 kW-os, villámtöltésre 350 kW-tal van lehetőség. A Dodge szándékosan nem a hatótáv-növelésre, hanem a felhasználói élményre koncentrált – ebbe beletartozik a nem éppen áramvonalas, de nagyon retrós karosszéria is, illetve a Fratzonic Chambered Exhaust hanggenerátor –, így a hatótávolság nem éppen fényes, az R/T esetén 510 km, míg a Scat Pack-nél 418 km. A vezetési élményre vágyóknak kötelező lesz a Scat Pack, ennél van ugyanis Drag, Donut és Drift üzemmód. Előbbi egy nagyon finom szabályozású rajtautomatika, a Donut esetén csak a hátsó villanymotor hajt és az ESP nem avatkozik közbe. A legérdekesebb a Drift mód, amelynél az elektronika ellágyítja az első- és bekeményíti a hátsó lengéscsillapítókat, alapvetően a hátsó villanymotort hajt, de az első kerekek célzott vezérlésével az elektronika segít megtartani a keresztben autózás szögét a sofőrnek.
A Scat Pack-hez felár ellenében rendelhető a Track Package, amelyhez nagyobb Brembo fékeket (elöl 6, hátul 4 dugattyús nyergek), elöl 305, hátul 335 mm széles Goodyear Eagle F1 Supercar 3 abroncsokat, fedélzeti kamerát és telemetria-rögzítőt adnak. Egyébként nem egyedi extrákat, hanem előre összeállított és szabadon kombinálható csomagokat kínálnak. Hivatalos árak még nincsenek, de a becslések szerint a Dodge Charger R/T indulóára 50 ezer dollár körül lesz, míg a Scat Pack-nek legalább 60 ezer dollárt prognosztizálnak, a jövőre érkező benzinesek ennél érezhetően olcsóbban lesznek.