Nem sokkal azt követően, hogy a Geely befejezte a Volvo Cars megvásárlását, a kínaiak ajánlatot tettek a Subaru autógyár kisebbségi – de még így is legnagyobb, egy kézben lévő – részvénycsomagjának megvásárlására.
A Zheijang Geely Holding Group a Subaru 20 százalékos tulajdonrészét akarta megvásárolni, de a japánok válaszra se méltatták az ajánlatot. Jelenleg a Toyota Motor a legnagyobb, 16,5 százalékos Subaru részvénycsomag tulajdonosa, és lényegében irányítja a céget. A Geely számára a Subaru azért logikus célpont, mivel a saját kínai márkái mind olcsóautók, a Volvo pedig prémium termék, a Subarukat a kettő közé pozicionálták volna.
A Subaru egyébként azon kevés autógyártók egyike, akik nem rendelkeznek kínai partnerrel, mert a kormány arra hivatkozva, hogy a Toyota irányítja a céget, és egy külföldi cégnek legfeljebb két kínai partnere lehet, amit a Toyota saját magában már teljesített, megtagadta a Chery-Subaru együttműködési szerződés aláírását.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!