Kissé furcsának tűnhet a nagy bejelentések között, hogy a kínai BYD ugyan bejelentette, hogy autógyárat épít Szegeden, de még azt se árulták el, mekkora lesz az éves kapacitás. Ennek oka pedig az, hogy amíg Kínában a döntéstől számítva 9 hónappal később már megindul a próbatermelés egy új üzemben, addig nálunk 2-3 évig is eltart egy ilyen léptékű beruházás megvalósítása. A kínai fél ezért még számol, ha már úgyis ilyen sok időt vesz igénybe az építkezés, akkor lehet, hogy (az eredetileg tervezettnél) nagyobb kapacitással termelő gyárat valósítanak meg. Számokat várhatóan a még tavaszra várható alapkőletételnél kapunk majd, hiszen akkor fordulnak élesbe a dolgok.
Az építkezés megindulásához fontos lépés, hogy január 30-án aláírták az adásvételi szerződést a 300 hektáros területről, a budapesti ünnepélyes eseményen online kapcsolaton keresztül vett részt Sencsen városából Chuanfu Wang, a BYD alapítója-vezetője. A helyi gyártás segítségével az európai politika felső szintjén egy ideje tárgyalt, a kínai autók elleni kereskedelmi akadályok elébe megy a BYD, amely így lépéselőnybe kerül a hazai vetélytársaival szemben az itteni piacon.