Szép, szép, csak Magyarországon nem tervezik a forgalmazását Szép, szép, csak Magyarországon nem tervezik a forgalmazását

Úgy tűnik, a Nissan nagyon ráérzett arra, mi kell az európai Év Autója zsűri meggyőzéséhez, hiszen 1993-ban az akkor új Micrával ők voltak az első, Európán kívüli gyár, aki elhódította ezt a címet. Most meg olyan jó autót állítottak kerékre, amivel legyőzték a benzin/dízelmotoros konkurenciát.

Az idei szavazás kiegyenlítettségét jól jelzi, hogy a www.caroftheyear.org weboldalon látható táblázat szerint alig néhány esetben osztották csak ki a zsűritagok az egy autóra maximálisan adható tíz pontot. Gajdán Miklós a Nissan Leaf-et helyezte előre, míg Surányi Péternél az Opel Meriva lett a befutó. A végeredmény szerint a Nissan Leaf 257 pontot kapott, 248 pontos eredményével alig maradt le a dobogó legfelső fokáról az Alfa Romeo Giulietta, és a harmadik helyen végzett Opel Meriva is ott van az élmezőnyben a maga 244 pontos eredményével. Ilyen szoros befutó már évek óta nem volt, általában csak az első két autó szokott ilyen közel lenni egymáshoz.

Elsőzör győzött olyan autó az európai Év Autója szavazáson, aminek nincs belső égésű motorja Elsőzör győzött olyan autó az európai Év Autója szavazáson, aminek nincs belső égésű motorja

A tanulság tehát az, hogy egyre jobbak lesznek az autóink, még a szakmai zsűri is nehezen tud csak dönteni közöttük. Azonban innen Magyarországról nézve kár, hogy a Nissan Leaf lett a 2011-es év európai Év Autója, mivel nálunk az elektromos töltőállomás-hálózat és az állami adókedvezmények hiánya miatt nem tervezik a forgalmazását, azaz innen nézve az Alfa Romeo Giulietta az Év Autója. Persze csak gyakorlatilag. Elméletben a Nissané az elsőség.