Úgy tűnik, a Nissan nagyon ráérzett arra, mi kell az európai Év Autója zsűri meggyőzéséhez, hiszen 1993-ban az akkor új Micrával ők voltak az első, Európán kívüli gyár, aki elhódította ezt a címet. Most meg olyan jó autót állítottak kerékre, amivel legyőzték a benzin/dízelmotoros konkurenciát.
Az idei szavazás kiegyenlítettségét jól jelzi, hogy a www.caroftheyear.org weboldalon látható táblázat szerint alig néhány esetben osztották csak ki a zsűritagok az egy autóra maximálisan adható tíz pontot. Gajdán Miklós a Nissan Leaf-et helyezte előre, míg Surányi Péternél az Opel Meriva lett a befutó. A végeredmény szerint a Nissan Leaf 257 pontot kapott, 248 pontos eredményével alig maradt le a dobogó legfelső fokáról az Alfa Romeo Giulietta, és a harmadik helyen végzett Opel Meriva is ott van az élmezőnyben a maga 244 pontos eredményével. Ilyen szoros befutó már évek óta nem volt, általában csak az első két autó szokott ilyen közel lenni egymáshoz.
A tanulság tehát az, hogy egyre jobbak lesznek az autóink, még a szakmai zsűri is nehezen tud csak dönteni közöttük. Azonban innen Magyarországról nézve kár, hogy a Nissan Leaf lett a 2011-es év európai Év Autója, mivel nálunk az elektromos töltőállomás-hálózat és az állami adókedvezmények hiánya miatt nem tervezik a forgalmazását, azaz innen nézve az Alfa Romeo Giulietta az Év Autója. Persze csak gyakorlatilag. Elméletben a Nissané az elsőség.