Anno a Zil mérnökeinek jutott eszébe és valósították meg prototípus-szinten a hosszában elhelyezett csavarpályán mozgó terepjáró kifejezetten azért, hogy a kozmoszból visszatérő űrhajósokhoz minden körülmények között gyorsan eljussanak a földi személyzet tagjai. A két hosszanti csavarpályán mozgó eszköz csak az utolsó kilométereket tette meg, a bevetési helyéig kétéltű jármű szállította.
Most a különösen nehéz terep leküzdésére alkalmas járműveket építő ZVM üzem valósította meg sorozatgyártásban a különleges, csavarpályás hajtást. Szimpla- vagy duplafülkés kivitelben lehet kérni a platós járművet, amelynek rögtön négy csavarpályája is van – ezen fordulatszámának egyenkénti változtatásával oldják meg a manőverezést.
Természetesen vízen is képes haladni a jármű, ezért van egy vízpumpa is a ZVM-2901-es utastér alatti gépházában. A hajtásról dízelmotor gondoskodik, YaMZ (135 LE/420 Nm) vagy MMZ (119 LE/420 Nm) gyártmányú, a 4 tonna saját tömegű jármű hasznos teherbírása 1,5 tonna. A menetteljesítményekről annyit közöltek, hogy jégen 25 km/h, bármely más talajviszonyon pedig 10 km/h az utazósebesség.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!