Európában egyszerű a szereposztás a Toyota Corolla kínálaton belül, a lépcsős hátú a konzervatív vásárlók sajátja, az ötajtós a sportos pilótáknak készül, a kombi pedig azoknak, akik mindenből akarnak egy keveset. A világ jelentős részén azonban csak lépcsős hátú karosszériával választható a kompakt Toyota, így nem csoda, hogy ebből is elkészítették a GR Sport változatot.
Sportosabb lett a hűtőrácsbetét, a króm helyett kályhaezüst-betétek kerülnek az orra, feketék a karosszériadíszek, és nem spóroltak az extra légterelőkkel sem. Kifejezetten ide készült a hétküllős, 17 colos felni, az utastérben a fekete bőrkárpitot piros betétekkel dobják fel. Amíg a normál Corolla 1,6-os (125 LE) és 1,8-as hibrid (122 LE) hajtással választható, a Toyota Corolla GR Sport orrában 1,8-as (140 LE) szívómotor dolgozik – játékrontóként pedig rögtön CVT-váltót is mellékelnek hozzá.