219 rajongói kézben és a gyár tulajdonában lévő Type R modell jelent meg az almárka 30 éves születésnapját ünneplő rendezvényen a Motegi versenypályán, ahol a tiszteletkört Max Verstappen vezzete föl egy 2022-es Civic Type R volánja mögött, őt Sergio Perez követte egy 2002-es Honda NSX-R-rel, majd Yuki Tsunoda következett egy 1998 Integra Type R-rel, aki mögött Pierre Gasly haladt egy 2009-es Civic Type R-ben, aztán pedig a rajongók a saját autóikkal.
Az első R-betűs Honda az 1992-es NSX R volt, amit 1995-ben követett az Integra Type R, és 1997-től már a Civic sorozat biztos pontja a Type R változat – az európai piac számára még az Accord-ból is készült Type R kivitel. Az ünneplésen jelen volt Shigeru Uehara, aki anno az első NSX és annak NSX-R változatának a fejlesztését irányította, elmondása szerint meglepte a sportos változat sikere, ami annak köszönhető, hogy fanatikus rajongói vannak ezeknek az autóknak.
Az NSX-R piacra dobásának egyébként volt egy belső ellenzéke is a Hondán belül, amíg a versenyző-tesztpilóták mosolyogva szálltak ki a Nürburgringen futott körök után, azok a sofőrök, akik a közúti viselkedéssel foglalkoztak túlságosan keménynek találták az autót – végül előbbiek kerültek ki győztesen a csatából. Ebben nem utolsósorban szerepe volt annak is, hogy a Suzuka pályán megrendezett Japán Nagydíj után Ayrton Senna is vezette az autót, és elismerően nyilatkozott annak vezethetőségéről.