Nem is olyan rég gatyába rázták az UAZ Patriot, és annak testvérmodellje, a Pickup megjelenését, így a mostani nagy átalakításkor épp csak egy új hűtőrácsot kapott. Ennél króm keret emeli ki a fekete rács közepén elhelyezett minden korábbinál nagyobb méretű márkajelzést – ünnepelni kell, hiszen idén 75 éves a gyár.
Teljesen új a műszerfal, sokat javítottak a zajszigetelésen is, övfeszítős első biztonsági öveket kapott az autó, de légzsák csak az Uniós piacra szánt modellekben illetve a gazdagon felszerelt orosz változatokban van. Alaphelyzetben csak blokkolásgátlót kap a 2017-es Patriot, a csúcsmodellben menetstabilizáló is van – ami kikapcsolható terepezéshez. Széria a forgókapcsolóval aktiválható terepfokozatos összkerékhajtás, illetve a gombnyomásra aktiválható hátsó differenciálzár. A harmadik felszereltségi szinttől jár a 18 colos könnyűfém felni, a 7 colos érintőképernyős navigáció – itt jelenik meg a három kamera (külső tükrök alatt és hátul) képe; utóbbi alapján jelenik meg 2-3 éven belül sávtartó segéd, amely a kamera képének szoftveres elemzésével ismeri majd fel az elektronika az autó helyzetét.
Fontos változás, hogy mostantól kezdve csak a Toyotától vásárolt 2,7 literes, 135 lóerős benzinmotorral és 5 fokozatú kézi váltóval gyártják majd az UAZ Patriot terepjárót, a korábbi dízelt törölték a kínálatból. Újdonság, hogy az autógázas változatban immár a korábbi kettő helyett immár csak egy gáztartály van a padló alá építve. A Standard alapváltozat 809 ezer rubelbe (3,56 millió Ft) kerül, a Style csúcsmodellért 1,03 millió rubelt (4,53 millió Ft) kérnek – utóbbi esetben már kormányfűtés és első-hátsó ülésfűtés is van a fedélzeten bőrkárpittal együtt.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!