Székesfehérvár mindennapi életéhez évtizedeken át szorosan kapcsolódott néhány külföldön is sikeres nagyvállalat: a Videoton, az ARÉV, az Ikarus. Több ezren dolgoztak a fehérvári gyárakban és üzemekben, sokan Irakban, Indiában, Líbiában, vagy éppen az egykori Szovjetunió különböző tagállamaiban. Generációk váltották egymást ezeken a helyeken. Aztán a rendszerváltás mindent megváltoztatott, a szocialista gazdasági együttműködés mesterséges alapjaira épülő nagyipar megroggyant. Hosszú és epizódjaiban helyenként szomorú történetek ezek, amelyek szerteágazó tanulságokkal szolgálnak. A múltat lehet értékelni így vagy úgy, de az biztos, hogy kötelez. Tudják ezt az Ikarusnál is, hiszen a márka még mindig hazánk egyik legismertebb védjegye, amely 130 esztendőre tekint vissza.
Tökéletes időzítést adott az arculatfrissítésnek, hogy az Ikarus márciusban megnyerte 2017 óta húzódó pereit, hiszen a Fővárosi Ítélőtábla végleg kimondta, hogy az Ikarus szárnyas jelvénye teljes védelmet élvez hazánkban.
– Nagyon büszkék vagyunk erre az ikonikus védjegyre, és ennek megfelelően komoly felelősséggel vágtunk bele az arculatfrissítésbe – mondta szerdán Tankó Zoltán, az Ikarus Global Zrt. vezérigazgatója. – A tervezés megkezdése előtt átgondoltuk az Ikarus márkáját, megfogalmaztuk a víziót, a missziót, megvizsgáltuk a versenytársak hasonló irányú törekvéseit, valamint az iparág vizuális trendjeinek változásait.
A vezérigazgató leszögezte, hogy az arculat frissítésére elsősorban az Ikarus tavaly megkezdett intenzív nemzetközi terjeszkedése miatt volt szükség. Céljuk, hogy járműveik a mai kor igényeinek megfelelő felszereltséggel és látványelemekkel jelenjenek meg újra a márka hagyományos piacain.